Про перереєстрацію профспілкового видання

Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ.  На запитання відповідає медіаюрист Тернопільського прес-клубу Ігор ФЕДОРЕНКО. «Проконсультуйте, будь ласка, чи потрібна газеті профспілкової організації перереєстрація згідно з новим законом про медіа? Газета розповсюджується безкоштовно із рук в руки (передплатою не займаємося), ніякої реклами не публікуємо, розрахункового рахунку не маємо. З 2023 року, через фінансові труднощі, газета виходить один раз на 2 місяці. У видавця немає потреби щось змінювати щодо розповсюдження тощо. Якщо газету не перереєстровувати, то чим це їй загрожує?».

   – Згідно Закону України «Про медіа» (далі Закон) друковане медіа – це медіа, що здійснює поширення інформації у текстовій чи візуальній формі на друкованих носіях, однотипно оформлене, виходить у світ через певні проміжки часу упродовж року – у міру настання відповідного періоду або накопичення матеріалу. Це визначення не містить умови, як відбувається поширення – за гроші чи безкоштовно. Також в частині 3 статті 15 Закону зазначено, що не належать до друкованих медіа офіційні друковані видання, які видаються з метою забезпечення доступу до публічної інформації. В статті 15-1 Закону України «Про доступ до публічної інформації» визначено, які друковані видання є офіційними. Інших винятків в Законі немає. Таким чином газета профспілки підпадає під визначення друкованого медіа. Реєстрація друкованих медіа, відповідно до частини 2 статті 63 Закону, є добровільною, але з урахуванням особливостей, передбачених розділом IX  Закону. Особливість – це передбачені статтею 124 Закону обмеження щодо діяльності суб’єктів у сфері медіа під час збройної агресії. Одним з таких обмежень є те, що на час з моменту визнання Верховною Радою України певної держави державою-агресором (державою-окупантом) та протягом п’яти років з дня прийняття Верховною Радою України рішення про скасування такого статусу реєстрація суб’єктів у сфері друкованих медіа є обов’язковою і здійснюється в порядку, визначеному статтею 63 Закону.

Видання та розповсюдження друкованих медіа без реєстрації забороняється.  Тому в термін до 31.03.2024 вам, як виданню, що діє на підставі свідоцтва про реєстрацію друкованого засобу масової інформації, необхідно пройти реєстрацію відповідно до статті 63 Закону. Плата за таку реєстрацію не стягується. Після спливу цього строку ваше діюче свідоцтво про реєстрацію друкованого засобу масової інформації втратить чинність.

Якщо ви не здійсните реєстрацію і будете продовжувати виходити після 31.03.2024, а умови, передбачені частиною 1 статті 118 Закону будуть діяти, Національна рада може винести вам припис з вимогою вжити заходи для реєстрації відповідного друкованого медіа. У разі невиконання вимог припису Національна рада приймає рішення про заборону видання та розповсюдження друкованого медіа. Також Національна рада має право звернутися до правоохоронних органів, інших державних органів та посадових осіб із заявою про вилучення тиражу друкованого медіа, видання та розповсюдження якого заборонено.

Консультації надаються в рамках виконання проєкту Тернопільського прес-клубу «Сприяння медіа реформам та розвитку регіональної журналістики».

Запитання можна попередньо надсилати на таку електронну адресу – [email protected]

Архіви