Мешканці Підбірців поскаржилися міністру інфраструктури на рейдерство «Львівської залізниці»

«Львівська залізниця» намагається через суд забрати землю вздовж колії у 15 мешканців села Підбірці. Вона вимагає в суді скасувати понад 50 державних актів на право власності на земельні ділянки цих громадян.

 Про це сьогодні, 27 лютого, під час прес-конференції на тему: «ПАТ «Укрзалізниця» – проти законних власників земельних ділянок. Як селяни захищають свої права в судах? Які перспективи завершення цієї справи?», що відбулася у Львівському прес-клубі, повідомив юрист Ярослав Жукровський.

За словами мешканців села Підбірці, одного дня, в серпні минулого року вони отримали судові позови від регіональної філії «Львівська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця». Мешканці зі здивуванням довідалися, що на землю, яка десятки років належала їхнім родинам, де стоять їхні будинки та росте їхня городина, претендує «Львівська залізниця». Точніше, залізниці не потрібна вся земля, а тільки по кілька метрів, аби сформувати захисну смугу біля колії. 

Селян обурило кілька речей. Щонайперше, що документи про власність на цю землю вони отримали давно і цілком законно, сплативши відповідні обов’язкові платежі до бюджету. А тепер залізниця, намагаючись  забрати в кожного з них по кілька метрів землі, вимагає від суду визнати недійсними акти володіння на всі ділянки, хоче стягнути з кожного по 3500 грн судових витрат і спонукає їх знову проходити процедуру приватизації своєї ж землі. Звісно, якщо суд визнає позовні вимоги «Львівської залізниці»  законними. А по-друге, їх обурює те, що підприємство не звернулося до сільської ради та громади, не пояснило ситуацію, а відразу почало позиватися через суд.  

Житель села Підбірці, власник земельної ділянки Василь Пирожак успадкував землю від матері, яка приватизувала її 20 років тому. А будинок, в якому він проживає, побудовано ще перед Другою світовою війною. Так само і його сусідка, Марія Гаврисьо, успадкувала ділянку землі від своєї мами. Акт приватизації їм було видано 20 років тому. Володимир Савка мешкає у своїй хаті, на своїй землі понад сорок років і не розуміє, яке стосунок до неї має «Львівська залізниця».

Жителька села Підбірці, власниця земельної ділянки Зиновія Гадух розповідає, що акт приватизації землі вона отримала 20 років тому. 

– Коли виготовляла акт приватизації, то ніхто нічого не говорив про межі з колією. Від моєї межі до колії – метрів 30, якщо не більше. Але залізниці цього мало. Мені сказали, що я маю віддати ще 0,009 сотих моєї землі. Але, щоб віддати тих 0,009 сотих, потрібно анулювати акт приватизації на всю ділянку та кадастровий номер. Для чого це робити? – не розуміє вона. 

За словами її односельчанки, Ольги Гришко, у 2016 році вона зверталася до сільської ради з прохання переробити державний акт з кадастровим номером, аби провести до хати газ. Тоді залізниця запрагла отримати свої 0,009 сотих землі. І мешканка Підбірців погодилася. 

– «Львівська залізниця» тоді надала мені всі документи з печатками, що справа вирішена. А минулого року вони подали на мене до суду. Скільки ще метрів землі я маю їм віддати? – обурюється Ольга Гришко. 

За словами юриста Ярослава Жукровського, вже відбулося майже десять судових засідань. 

– «Львівська залізниця» замість того, аби йти в сільську раду, до людей, спілкуватися, вирішувати це питання, пояснювати, погоджувати ці межі, вирішила таким відверто рекетирським методом забирати землю через суд, – вважає він.

За словами Ярослава Жукровського,  доказами в суді від «Львівської залізниці» є акти інвентаризації, які  повинні свідчити, що землі, які межують з коліями, належать їй. Але жодної проектної документації, яка би це підтверджувала, досі не виготовила та жодних звернень до сільської ради не робить. 

– Залізниця не обґрунтовує чітко свої вимоги. В жодній зі справ немає документу, де би було вказано, що ось є залізничне полотно і 15 метрів збоку – це землі залізниці. При цьому в жодному позові не обґрунтовано, чому пані Оля чи пан Василь мусять віддати зі своїх земель таку чи іншу частину ділянки. До речі, землі відводяться сільською радою. Але залізниця туди жодного разу не зверталася. До того ж, залізниця би мала пояснити, в чому порушені її права. Але її права не порушені. За ці роки залізниця не виставляла жодних претензій ані сільській раді, ані мешканцям. Тож це – безпідставні позови, – переконаний Ярослав Жукровський.

Юрист пропонує «Львівській залізниці» скористатися можливістю судового примирення, знайти порозуміння та припинити цькування мешканців. 

Власне, мешканці, до яких позивається підприємство, не заперечують і готові домовлятися. Але не розуміють, чому мусять впродовж останніх п’яти місяців двічі на місяць їздити до суду, чому з них хочуть стягнути кількатисячний судовий збір та покласти на них тягар, в тому числі – й фінансовий,  та переоформлення актів на право власності на землю.

Сам Ярослав Жукровський повідомив, що мешканці Підбірців письмово звернуться до міністра інфраструктури України Володимира Омеляна та до його заступника Віктора Довганя з проханням вплинути на державну структуру «Львівська залізниця» і змусити її цивілізованим способом впорядковувати земельні проблеми та дати людям спокій. 

Архіви