Львівські школярі зроблять енергоаудит своїх шкіл

Львівська школа-ліцей «Оріяна» виграла у конкурсі з навчання у «Школі енергії». Загалом зі Львова на конкурс подали свої проекти десять львівських шкіл.

Про це сьогодні, 24 лютого, під час прес-конференції на тему: «Через школу – до нової культури енергоспоживання. Старт проекту «Школа енергії», яка відбулася у Львівському прес-клубі, повідомив виконавчий директор асоціації «Енергоефективні міста України» Андрій Кирчів.

– Ми відбирали школи на конкурсній основі, прийшло до нас 138 заяв від різних шкіл України. Один із критеріїв був – щоби місто було членом асоціації «Енергоефективні міста України». Тому місто готове було стати членом асоціації, аби тільки їхні школи мали можливість брати участь у конкурсі, – каже він. 

За його словами, загалом до участі в «Школі енергії»  відібрано 25 шкіл з різних регіонів України. 

Начальник відділу освіти Сихівського району управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради. Андріян Матковський повідомив, що сьогодні вже почали навчати вчителів, а згодом інавчатимуть і дітей. 

– Цей досвід пошириться на всі школи міста. Але ми працюємо не тільки з дітьми, але й з батьками. Батьки так само мусять навчитися відповідально ставитися до енергозбереження, – каже він.

За його словами, у Львові проводиться політика енергоощадності в школах та садочках. 

– За останніх сім років ми замінили вікна в багатьох школах за кошти з бюджету міста та за кошти батьків. Встановили системи автоматичного регулювання подання тепла. У всіх закладах встановлені забатарейні екрани. Також зараз планується встановити індивідуальні теплові пункти у школах-садках,  – каже він. 

Щодо вищезгаданого проекту, то, за словами директора проекту «Створення енергетичних агентств в Україні» (GIZ) Роберта Кюнне, основна його ідея – не марнувати енергію там, де її можна використовувати раціонально.

– Ми розуміємо, що звичайне інформування вчителів і учнів – це досить нудно і неефективно. Тому ми проводимо інтерактивний спосіб навчання, коли учні разом з вчителями будуть робити енергетичний аудит своїх шкіл та ділитимуться цими знаннями зі своїми батьками, – каже він. 

Для цього для учнів приготували спеціальну валізку з усіма необхідними інструментами, які використовують для вимірювання енерговитрат. Діти виконуватимуть цілком практичні завдання та вирішуватимуть як можна уникнути марних витрати тепла чи освітлення. 

Роберт Кюнне також нагадав, що останнім часом і в Україні постійно зростає вартість опалення, газу та електроенергії.

– Один із способів дати собі раду з постійно зростаючими цінами на енергію – економити цю енергію, – каже він. 

За словами керівника проекту «Школа енергії» в асоціації «Енергоефективні міста України», СIM-експерт  Кіліана Шуберта, відбираючи школи до участі в проекті, вони звертали увагу на те, що вже зроблено, що планують зробити та якими вони бачать свої школи через десять років. 

– Учні визначатимуть проблеми школи з опаленням та освітленням. Звісно, їх консультуватимуть спеціалісти. Але рішення вони шукатимуть самі. До кінця навчального року вони нададуть нам  результати свого аудиту. Нам дуже цікаво, які висновки вони зроблять, – каже він.

Довідка

Асоціація “Енергоефективні міста України” розпочала реалізацію проекту “Школа енергії” від імені проекту “Створення енергетичних агентств в Україні”, що його впроваджує компанія “Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ) ГмбХ” за дорученням Федерального міністерства довкілля, охорони природи, будівництва та безпеки ядерних реакторів Німеччини.

Проект буде реалізовано з січня до жовтня 2016 року.

Метою проекту є поліпшення енергоефективності та енергозбереження завдяки підготовці і проведенню учнівських енергетичних аудитів та інших енергетичних навчальних заходів в українських школах.         

Загалом у проекті візьмуть участь 20 українських шкіл з міст-членів асоціації “Енергоефективні міста України” та з Одеської області. Спершу для вчителів з відібраних шкіл німецькі та українські фахівці проведуть спеціальний тренінг. Кожна школа отримає комплект освітніх матеріалів і набір технічних інструментів. Після тренінгу вчителі започаткують у своїх школах курс “енергетичного лікнепу” для учнів, а відтак учні разом зі вчителями виконають енергоаудит будівлі своєї школи.

Партнерами проекту є Одеське муніципальне енергетичне агентство (OMEA), Українська НУО «Світ освіт», німецький інститут UfU (Незалежний інститут з екологічних питань), технічні експерти, які відповідають за учнівські енергетичні аудити, відібрані школи та міські ради міст, де розташовані школи як партнери з підтримки проекту.

Архіви