Чиновники і депутати ЛМР не зацікавлені в новому Статуті Львова, який надійніше захищатиме інтереси львів’ян

Новий Статут Львова, який був ухвалений Львівською міськрадою два роки тому (ухвала №3153, 28 січня 2010 року), досі не працює. Цей документ дотепер не зареєструвало Львівське міське управління юстиції. Про це на інформаційний запит Львівського прес-клубу повідомило міське управління юстиції. Причина – невідповідність окремих норм Статуту чинному законодавству, яке розширило права громади.

Нині Львів живе за статутом 2002 року, в якому не враховані зміни, внесені за останні роки до законів, які регулюють місцеве самоврядування. Про це сьогодні, 19 вересня 2012 року, на брифінгу у Прес-клубі на тему «Чому Львівська міська рада досі не узаконила нову редакцію Статуту Львова?» повідомив керівник медіа-проектів ЛОГО «Львівський прес-клуб» Роман Шостак.

«У законах, які регулюють місцеве самоврядування, за останні роки відбулося дуже багато позитивних змін для громадян, і їх треба закріпити в новому Статуті Львова: відобразити, деталізувати для більш повного застосування, роз’яснити окремі положення. Тобто створити умови для того, щоб це законодавство працювало у Львові», – наголосив на брифінгу голова правління ГО «Асоціація платників податків Львівщини» Теодор Дяків.

Він додав, що нова редакція Статуту Львова гарантує меншу залежність громадян від міської влади, від свавілля комунальних підприємств. Тож влада втратить свої впливи, в тому числі й кошти, якщо буде узаконено новий Статут Львова.

«Тому сьогодні міська влада, міський голова і депутати як попереднього скликання, так і теперішнього, свідомо гальмують застосування законодавства, яке діє в Україні з 2004 року. По суті, ми маємо певну форму азійської деспотії, коли влада і народ не взаємодіють через те, що влада не хоче свідомо визнавати права громадян. Саме невизнання прав громади вже є порушенням з боку влади», – зазначив Теодор Дяків.

На пропозицію ГО «Інформаційно-правовий центр «Наше право» – створити нову робочу групу для розроблення проекту нової редакціїї Статуту Львівська міськрада відповіла відпискою: «діяльність з підготовки документа тривала більше двох років, було проведено 26 засідань робочої групи і…28 січня 2010 року нова редакція Статуту територіальної громади була затверджена ухвалою міської ради №3153». А про те, чому ЛМР – після відмови міськуправління юстиції реєструвати цей Статут – не зробила в ньому необхідні зміни, Ратуша промовчала.

Богдан Зелений, юрист ГО «Інформаційно-правовий центр «Наше право», як безпосередній учасник та розробник нової редакції Статуту 2010 року, вважає, що така поведінка ЛМР має дві причини: «По-перше, міська влада не хоче запроваджувати нову редакцію Статуту, тому що цей документ запровадить нові механізми, які посилять вплив громади на органи місцевого самоврядування, дасть громаді додаткові права. А це створить владі додатковий клопіт, накладе на неї певні обмеження та обов’язки. По-друге, редакція Статуту від 2010 року, так само як його редакція 2002 року, була прийнята перед самими  місцевими виборами. Це стало наслідком передвиборчої агітації одного з кандидатів. А коли вибори скінчилися, то й інтерес до Статуту вичерпався».

Варіантом тиску на ЛМР задля редагування і прийняття нового Статуту Богдан Зелений’ян на підтримку нової Конституції Львова. Натомість Теодор Дяків переконаний, що нині немає можливості й механізмів змусити міську владу, і міського голову в тому числі, виконувати закон, незважаючи на задекларовані в ньому права громад.

Обидва експерти звернули також увагу на те, що закон «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачає таку норму: порядок організації громадських слухань визначається статутом територіальної громади. А якщо немає статуту міської громади, то й громадські слухання з актуальних питань життєдіяльності Львова можна проводити, так би мовити, тільки на владний розсуд. 




Архіви