Україна – на порозі медійної революції, – соціолог

Громадськість не готова платити за якісний медіапродукт. У Львівській області були кілька районних газет, які ставали незалежними, але люди не готові були за них платити – купував один, а читали десять сусідів.

Про це сьогодні, 25 травня, під час круглого стіл на тему: «Громадська думка населення України щодо корупції у медіасередовищі. Індекс сприйняття корупції в українських ЗМІ. Результати досліджень», який відбувся у Львівському прес-клубі, повідомила львівський соціолог Вікторія Середа.

– Людям  дуже подобався цей продукт, але немає відчуття, що якщо я хочу мати незалежне ЗМІ, то я повинен це якось фінансово підтримати, – розповідає вона про результати соцдослідження ЗМІ у Львівській області.

Також, за її словами, ці дослідження показали високу самоцензуру в журналістів.

–  Усі зовнішні та внутрішні експерти кажуть, що вона є. Журналісти, навіть якщо на них не чинять прямого тиску, працюючи на каналі, який належить тій чи іншій політичній силі, не згадують про це, – каже Вікторія Середа.

За її словами, журналісти мусять самі себе цензурувати, тому що вважають себе незахищеними від звільнень.

– Якщо журналіст знаний, то щоб він не зробив, канал чи газета так легко його не звільнить, бо розуміє, що його відразу купить конкурент. Натомість, більшість журналістів у разі найменшої помилки втрачають місце праці, – робить висновки соціолог. 

Також, за її словами, дослідження ЗМІ у Львівській області показало, що приховану рекламу товарів бачать трошки більше 12%. А приховану  політичну рекламу – трошки більше 20%.

– Трошки краще її бачить молодь та люди середнього віку, найгірше – старші люди, – каже вона. 
Проте соціологи прогнозують медійну революцію.

– Ми опитали школярів. Серед школярської аудиторії тотально переважають соціальні медіа. 44% школярів мають по три гаджети. Це означає, що ми на порозі медійної революції, – резюмує Вікторія Середа.

Медіаексперт, директор ГО «Медіаварта» Віталій Яринич вважає, що населення не готове утримувати свої незалежні ЗМІ через економічну зубожілість.

– Але є моделі, коли за інформаційний продукт платить рекламодавець, – каже він.

Водночас професор соціології (Білорусь)  Андрій Вардомацький наводить данні своїх досліджень та стверджує, що населення України готове платити.

– Населення України готове платити від 50 до 100 гривень за те надійне джерело, яке вони вважатимуть професійним та незалежним. Це не моя думка, це результати тих досліджень, які ми робили для України, – повідомив він. 

Архіви