Роботи учасників ЗНО з відкритою частиною перевіряє тільки одна особа, – директор

Вже другий рік поспіль, через фінансові проблеми в країні, роботи учасників ЗНО з відкритою частиною перевіряє тільки одна особа.

Про це сьогодні, 9 червня, під час інтерв’ю-прес-конференції на тему:

«Як ЗНО реформує систему освіти, а як освітня система профанує ЗНО?», яка відбулася у Львівському прес-клубі, повідомила директор Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти Лариса Середяк.

– Раніше було так: спочатку перевіряє роботу один екзаменатор, потім ту саму роботу – інший. І якщо є розбіжності, то – третій екзаменатор.  Сьогодні перевіряє один екзаменатор. Старший екзаменатор зобов’язаний перевірити 10 відсотків робіт у своїй аудиторії . І є куратор пункту, який зобов’язаний перевірити 10 відсотків робіт, які обирає випадково, з кожної аудиторії , – розповідає вона. 

Лариса Середяк погоджується, що перевірка відкритої частини – це дорого. Тому що тут враховують оплату роботи екзаменаторів. Але якщо її не буде, то в школах дітей взагалі перестануть вчити. 

– Відкрита частина є в тестах з математики, української мови та літератури,  російської мови і іноземних. Там є твір, тексти, а в математиці є задачі. І вчителі зараз вчать те, що знадобиться на тестуванні. А людина має вміти викладати свою думку, аргументувати, підтверджувати якимось фактами, – вважає директор Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти.

За її словами, в прибалтійських країнах в тестуваннях з історії більша частина відкрита. Причому, туди входять документи, з якими треба працювати і аналізувати.

Проте, якщо абітурієнта не влаштовує результат ЗНО, то він може подати апеляцію. І тоді вже цю роботу перевіряють аж три екзаменатори. Вони не знають попереднього результату і не знають, як цю роботу оцінювали їхні колеги. 

– Ці екзаменатори отримують скановану копію роботи, яка ще не була перевірена. Вони описують кожну помилку чи зауваження. І у 75 відсотках підтверджують оцінку. В інших випадках, трапляється, що додають бал. Але можуть і знизити оцінку, – пояснює Лариса Середяк. 

Вона каже, що діти можуть написати в чернетках або ж розповідати батькам одне, а перенести в зошит зовсім інше. 

– Там може думка поплисти, щось недодав, щось недописав, – говорить директор Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти. 

Лариса Середяк не виключає, що під час перевірки відкритої частини може випливати суб’єктивний фактор екзаменатора. Уникнути його можна тільки, якщо добре навчати екзаменаторів. 

– У Львівському регіональному центрі ми маємо дуже хорошу програму навчання екзаменаторів. Вони з листопада вчаться онлайн. У мене немає даних за 2015 рік. А у 2014 році на 10 тисяч робіт було 0,01 відсоток зміненого результату після апеляції, – каже вона. 

Архіви