Львівський підприємець розповів про схеми оформлення експортно-імпортних операцій на митниці

Відтепер інспектори від різних контролюючих служб – ветеринарно-санітарної, екологічної, карантинної, санітарно-епідеміологічної та митники, повинні узгоджувати між собою, коли вони прийдуть оглядати вантаж, який прибув на митницю. Дотепер з ними домовлявся представник підприємства, якому належить вантаж.

Про це сьогодні, 15 серпня, під час інтерв’ю-прес-конференції на тему:
«Єдине вікно»: початок реформ на митниці?», яка відбулася у Львівському прес-клубі, повідомив керуючий партнер консалтингової компанії Advice Group Антон Подільчак.

– У постанові №364 щодо створення «єдиного вікна» під час здійснення митного, санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фіто санітарного, екологічного, радіологічного та інших видів державного контролю вказано, що, отримавши повідомлення через «єдине вікно», інспектори повинні самі між собою узгодити, коли вони його оглянуть. Там також є максимальний термін – вантаж повинен бути розмитнений упродовж 24 робочих годин після того, як підприємець повідомить, що готовий надати до огляду вантаж та всі документи, – розповідає він.

Проте, за словами представника бізнесу, його колеги побоюються, що черга до них дійде аж на 23 годину встановленого терміну. Адже 24 робочі години – це  три доби. Зараз цей процес є набагато простішим: автомобіль приїжджає на митницю, і митний декларант біжить по всіх інституціях і зі всіма домовляється.

Хоча, на думку Антона Подільчака, підприємці марно побоюються.

– Зараз як воно відбувається. Завдяки електронному декларуванню на митниці заздалегідь вже знають, що їде така-то машина з таким-то вантажем. На кордоні відбувається первинний контакт держави з підприємством. Ідея цього єдиного вікна: зробити цей первинний контакт максимально швидким, якісним та остаточним. Наприклад, машина їде в Дніпро. І за цей час, поки вона туди їде, ми маємо можливість, завдяки «єдиному вікну», подати всі документи, які митниця та всі суміжні служби вважають необхідними для розмитнення саме цього конкретного вантажу. Відповідно, не пізніше, ніж через годину, після того, як автомобіль виїхав з кордону, нам, підприємству, приходить повідомлення: ми знаємо, що їде такий-то вантаж, і ви маєте нам подати такі і такі документи. І впродовж чотирьох годин, після того, як ці документи подані, митниця та контролюючі органи приймають рішення, чи все добре або чи потрібно ще щось зробити, – керуючий партнер консалтингової компанії Advice Group розповідає, як воно в ідеалі має працювати.

За його словами, раніше представник від бізнесу підходив до інспектора і між ними відбувалася, приблизно, така розмова:

– «Ось приїхала машина, чи зможете Ви підійти і оглянути?». «Так, – відповідав інспектор, – ми оглянемо цю машину за п’ятнадцять п’ята». «Ні, за п’ятнадцять п’ята буде недобре, тому що митниця ці документи приймає тільки до опів на п’яту», – хвилювався представник бізнесу. «Нічого не вийде. У мене перед вами в черзі ще 95 машин», – відповідав інспектор. І тут з’являється питання корупційної складової – чи можна стимулювати інспектора подивитися цю машину швидше, тому що за законом він має право оглядати автомобіль годину, і він її дійсно витратить, – Антон Подільчак пояснює, як зараз відбувається митний огляд. 

Архіви