«Єдине вікно» на митниці гальмує Держпродспоживслужба

Підприємці наразі не поспішають до «єдиного вікна» митниці та контролюючих служб.

З 1 серпня у Львівській області при митниці запрацювало «єдине вікно». Воно передбачає для бізнесменів, які займаються експортно-імпортними операціями, подання єдиного пакету документів в електронному вигляді. А всі контролюючі служби їх мають розглянути.

Наразі послугами скористалися лише два підприємства.

Про це сьогодні, 15 серпня, під час інтерв’ю-прес-конференції на тему:

«Єдине вікно»: початок реформ на митниці?», яка відбулася у Львівському прес-клубі, повідомив начальник управління організації митного контролю Львівської митниці ДФС України Ігор Каламуняк.

Він нагадав, що 25 травня цього року Кабмін прийняв постанову №364 про створення «єдиного вікна» під час здійснення митного, санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фітосанітарного, екологічного, радіологічного та інших видів державного контролю.

За його словами, дотепер митниця працювала за цим же принципом: підприємець або митний брокер подавав всі необхідні документи до митниці за допомогою електронного декларування. Якщо виникали питання чи уточнення, то працівники митниці повідомляли про це так само через електронну систему. Зараз до них долучилися представники державних контролюючих органів. Електронне декларування було запроваджено на початку 2014 року.

– Це є один із тих небагатьох випадків, коли митниця не є головною діючою особою, а тільки координатором. Головними діючими особами тут є підприємці та представники державних контролюючих органів: ветеринарно-санітарної служби, екологічної, карантинної та санітарно-епідеміологічної, – пояснює Ігор Каламуняк.

Регіональний менеджер західноукраїнського офісу «Європейської Бізнес Асоціації» Мар’яна Луцишин пояснює небажання підприємців користуватися митним нововведенням сезоном відпусток.

– Зараз серпень і більшість підприємців у відпустках. Крім того, скільки себе пам’ятаю, коли ми запроваджуємо «єдине вікно, то стикаємося з проблемою не того органу, яке його запроваджує, а безпосередньо суміжних служб. Чомусь, не можуть державні служби між собою домовитися, – каже вона.

Натомість керуючий партнер консалтингової компанії Advice Group Антон Подільчак вважає, що бізнесмени уважно стежать за нововведеннями і очікують, що ж з того вийде. Якщо вдасться добре, то почнуть і самі ним користуватися. Але першопрохідцями ніхто ставати не хоче.

– У нас бізнес боїться експериментувати з новими процедурами. Так було і з електронним декларуванням. Поки щось нове не запрацювало, і всі сусіди збоку не сказали, що все працює і все нормально, ми будемо робити все по- старому, аби на нас не зробили якийсь показник, – говорить представник бізнесу.

Це підтверджує начальник управління організації митного контролю Львівської митниці ДФС України Ігор Каламуняк.

– Зараз ми маємо рівно 99 відсотків електронного декларування. А на початку 2014 року, коли воно тільки започатковувалося, у нас так само було два підприємства, які наважилися подати документи в електронному вигляді. І то ми їх просили, благали і навіть змушували тоді, – нагадав він.

За його словами, з 1 січня 2017 року, згідно з Митним кодексом, бізнес буде зобов’язаний подавати митну декларацію та всі документи в електронному вигляді стовідсотково. 

Архіви