Коли Роман Насіров як кандидат в Президенти обіцяє боротися з корупцією, коли Володимир Петров як кандидат в Президенти обіцяє щоденний безоплатний хліб, коли Ігор Шевченко як кандидат в Президенти шукає собі дружину через білборди, – то це і є найсправжнісінька провокація, яка дискредитує інститут виборів та президентства.
Про це сьогодні, 13 березня, під час засідання прес-центру «Вибори-2019» на тему: «Провокація як виборча технологія: які наслідки вона матиме для виборів Президента-2019?», що відбулося у Львівському прес-клубі, заявив голова ГО «Аналітичний інформаційний центр «Вільний голос», політичний експерт Олексій Роговик.
Він нагадав, що провокація – дія, мета якої викликати реакцію тих, кого провокують.
– В українській політиці зараз стільки провокацій, що здається, ніби, це є головним козирем кандидатів, – зауважив Олексій Роговик.
За його словами, немало провокацій створює російська держава-агресор, яка зацікавлена в дестабілізації внутрішньої української ситуації та дискредитації виборів в Україні.
– Саме тому так активно працюють російська інформаційна пропаганда, військові провокації, регулярно відбуваються кібератаки на сервери ЦВК, – зазначив Олексій Роговик.
Проте не відстають від неї і внутрішні політичні провокатори.
– До прикладу, це Роман Насіров, який насміхається над усіма українцями у своїй передвиборчій програмі, де пише про корупцію як головну перешкоду до реформ, спрощення процедури розгляду корупційних справ в судах. Або ж Володимир Петров, який, насміхаючись над державою, обіцяє у програмі «право на щоденний безоплатний хліб кожному, скасування кримінальної та адміністративної відповідальності за крадіжку харчових продуктів на суму до 1000 гривень». До таких же провокацій можна зарахувати і шапкокрадія Ігоря Шевченка, що через свої білборди шукає дружину. А також – Юрія Тимошенка, що був запущений не просто як клон проти Юлії Тимошенко, але й, можливо, як технологія для розігрування скандалу навколо його, нібито, підкупу з метою зняття з виборів, – перелічує приклади провокацій політичний експерт.
Також одним з типів провокації голова ГО «Аналітичний інформаційний центр «Вільний голос» вважає оприлюднення соціологічних опитувань з високими рейтингами когось із кандидатів або випуск компліментарних телевізійних програм про когось з кандидатів. Такі провокації повинні збурити інших кандидатів. І, найчастіше, на думку експертів, на них реагує Петро Порошенко.
Інший тип провокації – погроза порушити кримінальне провадження.
– То погрожують Анатолієві Гриценку провести розслідування щодо розкрадання у армії. То Володимиру Зеленському згадують, що він, нібито, був учасником автокатастрофи у 2002 році, коли там постраждала людина. Або ж Юлії Тимошенко закидають сумнівне фінансування чи офшори. До колекції провокації можна зарахувати і «сміттєву блокаду» Львова проти Андрія Садового, – сказав Олексій Роговик.
Крім того, під час цієї виборчої кампанії, за словами експерта, можна спостерігати за зливанням компромату на кандидатів у Президенти.
– Мова не тільки про розкрадання коштів на армію та про корупцію в оточенні Порошенка, але й, до прикладу, телефонні розмови Коломойського з Тимошенко. Над таким політичним матеріалом працюють і спецслужби, і хакери, і пранкери, – наголосив політичний експерт.
Ще одна форма провокацій, за словами Олексія Роговика, це – фейки.
– Останні два дні в інтернеті поширювали фотографію, де Порошенко втікає від людей у Житомирі. Хоча, як з’ясувалося, частинка фото вирізана з цілого, на якому видно, що Президент йде до групи людей. Або ж, Зеленський заявив, що влада для його дискредитації планує розвісити на окупованих територіях Донбасу його білборди. Поширюють і відверто неправдиві компрометуючі листівки, створюються брехливі «зливні бачки» – сторінки як «Реальний Грищ» чи «Слуга урода», – аналізує фейки голова ГО «Аналітичний інформаційний центр «Вільний голос».