У Львові фаворитом президентських перегонів є Янукович, – соціологія

Наприкінці серпня соціологічні досліджування показували в Львові високий рейтинг довіри населення кандидата у президенти Віктора Ющенка, лідера «Фронту змін» Арсенія Яценюка та прем’єр-міністра України Юлії Тимошенко. Проте, люди розчарувалися у кандидатах, і зараз одним із фаворитів є лідер Партії регіонів Віктор Янукович. Про це сказав на прес-конференції політолог, директор Центру інформаційних проблем територій НАН України Петро Жук.

У серпні 2009 року соціологія показувала, що перше місце у рейтингу довіри львів’ян мав чинний президент України Віктор Ющенко (16,5%), Арсеній Яценюк (15%), Юлія Тимошенко (14,5%). Проте, як відзначив Жук, люди не побачили адекватних дій від Ющенка у вирішенні проблем суспільства.

– Президента Ющенка надалі сприймають у Львові як позитивного політика, але все ж млявою особою, – каже він. – У вересні рейтинг Яценюка внаслідок своєї великої хаотичної активності впав на 1%, Ющенко з 16,5% отримав 9%. На друге місце досить несподівано вийшов «основний» захисник прав населення Віктор Янукович – 10%. 

Такий рейтинг Януковича політолог Петро Жук пояснює тим, що багато людей орієнтуються на роботу голови ЛОО Партії регіонів Петра Писарчука, який беззаперечно є авторитетною людиною. 

Натомість, рейтинг Тимошенко у Львові надзвичайно знизився: з 14,5% до 8%. За словами політолога Жука, знизився рейтинг у Львові також у лідера ВО «Свободи» Олега Тягнибока: з 10% до 7,5%. 

– 7% отримав лідер «Громадської позиції» Анатолій Гриценко, – каже Петро Жук. – Досить високий відсоток довіри львів’ян має банкір, колишній урядовець Сергій Тігіпко. Продумана і розумна рекламна кампанія Тігіпка призвела до того, що по всій Україні та Львові зокрема він має рейтинг 6,5-5%. Рейтинг спікера парламенту Володимира ЛИТВИНА – 4%, раніше він мав 5%. Проти всіх – 35%. 

Крім того, Петро Жук поінформував журналістів про соціологічні опитування, в яких досліджено довіру львів’ян до передвиборчих гасел кандидатів у президенти. Схеми політтехнологів львівський виборець сприймає неадекватно. Аналогічно виборці не звертають увагу на рекламу на білбордах, де представлено обіцянки у лозунгах. Щоправда, більшість виборців звертають увагу на активність кандидатів у президенти, їхні візити у конкретні міста, населені пункти, на яких виборець безпосередньо спілкується із кандидатом у президенти. Вплив гасел на виборців соціологи досліджували у трьох містах України: Львові, Києві та Полтаві. 

На першому місці довіри гасла Ющенко: «Скасувати депутатську недоторканість», «Закон – один для всіх» (близько 28%). На другому місці довіри гасло лідера УНП Юрія Костенка «Купуй українське» (26%). 20% довіри отримало гасло Литвина «Навести порядок», 17% – гасло «Врятувати країну» Арсенія Яценюка. Найменшу довіру львів’ян викликали лозунги на білбордах роботи прем’єра Юлії Тимошенко – «Вона працює» (2%). 

Архіви