У Львові розробили програму профільної освіти для учнів 10-12 класів і очікують, що пілотний проєкт запрацює 2024 року.
Про це повідомила Ірина Бек, директорка навчальних програм управлінського розвитку Інституту лідерства та управління Українського католицького університету, експертка Української Галицької партії з питань освіти.
– Профільна школа – це середовище, де старшокласники мали би пробувати основи певної професії. Цю думку в МОН декларують вже дуже давно, від самого початку реформування освіти. Але що маємо в реаліях? Старшокласники масово ходять до репетиторів, а у школі з’являються час від часу – щоб їх атестували з предметів, які їм не знадобляться при вступі до ВНЗ і до яких не мають жодного інтересу, – вважає Ірина Бек.
Про експертне обговорення повідомив DailyLviv.
На думку Ірини Бек, вивчати у старших класах аж 22 предмети – погана ідея, адже отримати якісні знання з кожного просто нереально.
– Учні 10-12 класів мають обирати предмети за інтересом, покликанням, здібностями. Так, як це є у цивілізованих країнах. Крім того, старша школа має бути в іншому приміщенні, окремо від початкової і середньої. Це не розкіш, а необхідність. Адже потрібно більше кабінетів, щоб учнів різних класів можна було би розділити ще й на групи з вивчення того чи іншого предмету. Тільки так можна організувати якісний начальний процес і говорити про профільну освіту, – наголосила експертка.
Програму такого навчання вже розробили, розповіла Ірина Бек на експертному засіданні «Революція в освіті: чи готовий Львів?», яке відбулось у Львівському пресклубі в межах серії експертних обговорень, організованих Українською Галицькою партією. Пілотний проєкт мав би запрацювати у Львові 2024 року.
Крім того, Ірина Бек наголосила на необхідності дати вчителям можливість вибору при підвищенні кваліфікації, а також дозволити їм перепрофільовуватись коштом держави чи ОТГ.
– Неправильно, коли учителів відправляють на курси до навчально-методичного центру, тому що минуло 5 років і настав час підвищити категорію. Адже сьогодні є широкий вибір різних навчальних закладів, які пропонують набагато сучасніші й корисніші курси навчання. Якщо ми говоримо, що “гроші ходять за дитиною”, то принцип “гроші ходять за вчителем” теж мусить працювати. Учитель – вічний учень, але на свою зарплату дозволити собі вчитися йому складно. Якісні курси чи перекваліфікація – це 50-60 тисяч грн. І у держави такі кошти мусять знайти, щоб педагог був фінансово мотивований і мав можливість розвиватися, обираючи те, що йому справді потрібно, а не те, що нав’язує адміністрація, – наголосила Ірина Бек.
У Львові готові розпочати революцію в шкільній освіті.
Засідання 19 вересня 2020 року на тему
Відео: Львівський пресклуб