Соціологи дослідили, де закуповуються львів’яни

Половина опитаних львів’ян майже щодня купує товари в супермаркетах або магазинах.

Ще 28% роблять це кілька разів на тиждень, 11% – один раз на тиждень, 7% – рідше одного разу на тиждень. Лише 3% нічого там не купують. Частіше купують в магазинах та супермаркетах жінки, молодші та заможніші опитані.

Такими є результати опитування, проведеного соціологічною групою «Рейтинг» упродовж 4-14 жовтня 2019 року серед мешканців Львова.

Про це сьогодні, 29 жовтня, на пресконференції у Львівському пресклубі повідомив керівник соціологічноїгрпи “Рейтинг” Олексій Антипович.

За його словами, найчастіше купують у цих закладах торгівлі продукти харчування (95% роблять це постійно або час від часу). Дещо рідше купують господарські товари (постійно – 23%, час від часу – 50%), соки і води (постійно – 32%, час від часу – 36%), побутову хімію (постійно – 15%, час від часу – 52%). Алкогольні напої (міцні і неміцні) купують рідше (постійно – лише 5-7%, час від часу – 30-33%). Майже половина взагалі не купує алкоголь. Сигарети постійно купують в магазинах 15%, час від часу – 13%, взагалі не купують – 64%.

– Послугами торгових кіосків та павільйонів щодня користуються 17%, декілька разів на тиждень – 24%, раз у тиждень – 12%, рідше – 23%. Не купують нічого в кіосках 24% опитаних. Частіше послугами кіосків користуються чоловіки, опитані молодшого та середнього віку, малозабезпечені та середнього достатку,- каже Олексій Антипович.

Відносно частіше у кіосках та павільйонах купують продукти харчування (постійно – 32%, час від часу – 32%), соки та води (постійно – 16%, час від часу – 34%), господарські товари (постійно – 8%, час від часу – 34%), побутову хімію (постійно – 9%, час від часу – 32%). Алкогольні напої (міцні та неміцні) в кіосках та павільйонах постійно купують лише 2-4% опитаних, час від часу – 22-23%. Взагалі не купують там алкоголь близько 60% опитаних. Цікава ситуація з покупкою сигарет у цих торгових точках: 20% роблять в кіосках це постійно, 15% – час від часу. У порівнянні із супермаркетами та магазинами лише ця категорія товару купується у кіосках частіше. Натомість алкоголь та інші групи товарів опитані все ж таки частіше купують у магазинах,- йдеться в дослідженні.

Порівнянно із опитуванням 2007 року опитані стали рідше здійснювати покупки в кіосках та павільйонах соків та вод, сигарет та алкоголю. Особливо це стосується пива: якщо 12 років тому більше 50% опитаних постійно або ж часто купували цей товар в малих торгівельних точках, то сьогодні таких лише 22%. Натомість опитані дещо частіше почали купувати продукти харчування, господарчі товари та побутову хімію.

– Ті, хто здійснює покупки у кіосках та павільйонах, головною причиною здійснення покупок саме там назвали зручне розташування (71%). 39% таких покупців зазначили, що роблять це задля економії часу, 18% – через відсутність черг, 15% – невисокі ціни, 10% – через звичку купувати в кіосках та павільйонах. По 7-8% заявили, що купують товари в кіосках тому що вони працюють цілодобово і там свіжа продукція. У динаміці знизилася важливість таких причин здійснення покупок в цих торгівельних точках як відсутність черг, низьких цін, звички купувати саме там та цілодобової роботи кіосків. У демографічних розрізах молодші респонденти частіше пояснювали мотив покупки в кіосках та павільйонах зручністю (розташування, час, відсутність черг). Натомість старші більше мотивували це невисокими цінами на продукцію або ж звичкою,- наголошує Олексій Антипович.

Зі свого боку, ті, хто ніколи не купує в кіосках чи павільйонах, мотивує свої дії тим, що не звик там купувати (29%), вважають, що там погані умови зберігання (23%), невеликий вибір товару (20%), наявністю несвіжого чи залежаного товару (18%). Лише по 8% зазначили, що нічого не купують в кіосках через те, що їх немає поблизу, або ж через обман з боку продавців, йдеться в дослідженні.

У динаміці більше, ніж удвічі, зменшилася кількість тих, хто вважає, що в кіосках погані умови зберігання товарів, або там обманюють покупців.

Архіви