Розмитнення авто з іноземною реєстрацією має коштувати 500-600 євро, – ГО

6 вересня у Верховній Раді мали би розглянути законопроект №5567 щодо розмитнення авто з іноземною реєстрацією. З вимогою підтримати його та проголосувати під стінами Верховної Ради зібралися учасники організації «Авто Євро Сила». Проте влада їх не тільки не підтримала, але й організувала силовий розгін учасників мирної акції. 

Про це сьогодні, 8 вересня, під час прес-конференції прес-конференції на тему: «Легалізація авто на «єврономерах» в Україні: як досягти компромісу в протистоянні між державою та власниками авто з іноземною реєстрацією?», яка відбулася у Львівському прес-клубі, повідомив голова ГО «Авто Євро Сила Львів» Олег Наконечний.

– Розгляд цього законопроекту відкладали вже кілька разів. Ми їздили до Києва вже чотири рази. Намагалися зустрітися та висловити свої міркування голові Комітету з питань митної та податкової політики Верховної Ради Ніні Южаніній. Однак вона нас не підтримує, – каже він.

За його словами учасники акції вимагають, щоби розмитнення авто з іноземною реєстрацією коштувало не дорожче, ніж 500-600 євро,  як це є у країнах Європи.

– Ми вимагаємо, щоби автомобіль був доступним для кожного українця, щоби кожен українець міг купити автомобіль за європейськими цінами і розмитнити його за європейськими тарифами. Саме для цього ми і проводили нашу мирну акцію. Проте правоохоронні органи не дали нам її продовжити. І ми змушені були припинити, аби наші учасники не зазнали ушкоджень, –  розповідає Олег Наконечний.

Заступник голови ГО «Авто Євро Сила Львів» Віра Гаман зазначила, що учасники акції вимагають законного вирішення питання.

– Ми хочемо, щоби наш законопроект пройшов усі слухання в комітетах Верховної Ради та був винесений на голосування. Ми готові почекати, поки його розглянуть на всіх стадіях у Верховній Раді та вивчить Президент. Зрештою, з цією домовленістю і закінчився наш мітинг у Києві, – каже вона.

Віра Гаман зауважила, що власники автомобілів з іноземною реєстрацією хочуть бути законослухняними. Але це душе сильно «б’є по кишені».

– Усі учасники нашої акції хочуть порядку, правильного та зрозумілого. Натомість зараз доводиться різними шляхами обходити схеми, які передбачили держані структури, – говорить заступник голови ГО «Авто Євро Сила Львів» .

Юрист ГО «Авто Євро Сила Львів» Олег Мандич розповів, що сьогодні в Україні діє схема, коли іноземець приїжджає на своєму авто в Україну, надає доручення громадянинові України, щоби той міг рік їздити спокійно. Після цього знову потрібно заїхати в іншу країну, а потім повернутися. І так щороку.

Також є метод, коли громадянин України завозить авто з іноземною реєстрацією в країну і може перебувати з таким авто тут п’ять або десять днів.

– Це незручно. Якщо не виїхав через п’ять чи десять днів, то застосовують штрафні санкції від 8 510 гривень, – каже він.

Юрист ГО «Авто Євро Сила Львів» Андрій Сколоздра зауважив, що існують розбіжності між Митним кодексом України та Конвенцією про тимчасове ввезення транспортних засобів, яку ратифікували Україна.

– Конвенція дає право нерезидентам України заїхати на територію України без сплати будь-яких платежів. А Митний кодекс змушує українців сплатити авансові платежі, щоби розмитнити, або щоб мати можливість увезти авто, – порівнює він.

Якщо навіть з власника авто з іноземною реєстрацією знімуть чималий штраф у 8 510 гривень, це не означатиме легалізацію транспортного засобу. Тому автори законопроекту № 5567 прагнуть зрівняти права нерезидентів та громадян України в питанні завезення авто.

– Ми хочемо, щоби до українців не застосовували авансові платежі. Також цей законопроект передбачає місячну ставку податку в розмірі 0,5 відсотка від загальної суми податку, яка би мала бути сплачена за такий транспортний засіб, – юрист стверджує, що остаточні їхні вимоги – внести зміни в Митний кодекс щодо розмитнення всіх автомобілів. 

Андрій Сколоздра наголсив, що власники авто, який оштрафували на ці 8510 гривень, намагаються позиватися щодо незаконності штрафів. Проте єдиної думки у судів нема.

– Один суд може прийняти рішення на користь громадянина. Інший – вже на користь митних органів та Державної фіскальної служби, – дивується він. 
Олег Наконечний помітив, що хоча їхні опоненти-депутати намагаються загальмувати законопроект № 5567, проте це їм не заважає використовувати окремі слушні думки з законопроекту у своїх, альтернативних проектах.

– Ми відразу сказали, що ніякі політики нам не потрібно. Ми є звичайні люди, звичайні українці. Тому жодної політичної партії ми на своїй акції не підпускали, –  голова ГО «Авто Євро Сила Львів» не бажає, щоби на них піарилися політики.

Він стверджує, що ГО «Авто Євро Сила» продовжуватиме протестні акції, аж допоки законопроект № 5567 не стане законом, який захищатиме права громадян України.

Архіви