Про публікацію в онлайн ЗМІ розцінок на розміщення передвиборної агітації. Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ

На запитання відповідає медіа-юрист проектів Тернопільського прес-клубу Ігор ФЕДОРЕНКО. «Чи потрібно онлайн ЗМІ публікувати розцінки на розміщення передвиборної агітації?»
– Передвиборна агітація – це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати або не голосувати за певного кандидата, партію (організацію партії) – суб’єктів виборчого процесу. Передвиборна агітація може здійснюватися у будь-якій формі та будь-якими засобами, що не суперечать Конституції України та законам України. Онлайн ЗМІ це інформаційний сайт, який виконує функцію засобу масової інформації. Проект закону «Про медіа» пропонує наступне визначення: «онлайн-медіа – медіа, що поширює інформацію у текстовій, аудіо, візуальній чи іншій формі у електронному (цифровому) вигляді за допомогою мережі Інтернет, у тому числі з використанням програмного забезпечення та пристроїв для інтерактивних масових комунікацій, крім аудіовізуальних медіа». Виборчий кодекс України в діючій редакції не містить обов’язку для онлайн ЗМІ публікувати розцінки на розміщення передвиборної агітації. В Кодексі прямо зазначено такий обов’язок для друкованих ЗМІ та телерадіоорганізацій. Саме ці два види ЗМІ зобов’язані встановлювати та оприлюднювати розцінки вартості одиниці друкованої площі та одиниці ефірного часу для проведення передвиборної агітації за рахунок коштів виборчих фондів відповідним засобом масової інформації не пізніш, ніж у перший день виборчого процесу відповідних виборів.
На всі засоби масової інформації поширюються загальні норми використання, передбачені Виборчим кодексом – дотримання принципу рівних умов, здійснення передвиборної агітації виключно за рахунок коштів виборчих фондів суб’єктів виборчого процесу, заборона прихованої передвиборної агітації, а також розміщення або поширення матеріалів передвиборної агітації без відповідного позначення та інші обмеження.
Онлайн ЗМІ на сьогоднішній день майже не підпадають під будь-яке регулювання, але на розгляді Верховної Ради України знаходиться законопроект «Про медіа», який може змінити цю ситуацію. Хочу звернути вашу увагу на те, що до початку виборчого процесу можливі внесення змін до діючого виборчого законодавства, які будуть стосуватися і засобів масової інформації.

Консультації надаються в рамках виконання проекту Тернопільського прес-клубу «Сприяння медіа реформам та розвитку регіональної журналістики» за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.
Запитання можна попередньо надсилати на таку електронну адресу – [email protected]

Архіви