Про оплату за рекламу в медіа

Êðàñíàÿ êíîïêà "Ðåêëàìà" íà êëàâèàòóðå

Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ. На запитання відповідає медіаюрист Тернопільського прес-клубу Ігор ФЕДОРЕНКО.

«Чи дійсно тепер вже не можна перераховувати гроші за рекламу, яку ми розміщуємо на сайті, на підприємця?».

– Хоча набрання чинності Законом України «Про медіа» було гучною подією, якось непомітно пройшли зміни, внесені до Закону України «Про рекламу».  В прикінцевих та перехідних положеннях є зміни до Закону України “Про рекламу”, серед яких є і доповнення статтею 13-1 такого змісту:

«Стаття 13-1. Реклама у медіа

  1. Розповсюдження у медіа на території України реклами, що не відповідає вимогам цього Закону, забороняється.
  2. Розповсюдження реклами у медіа на території України дозволяється лише у разі, якщо за розповсюдження такої реклами сплачено юридичній особі України».

Законом України «Про медіа» передбачена відповідальність за  порушення вимог Закону України “Про рекламу” щодо оплати юридичній особі України реклами, розміщеної на території України.

Таким чином з 01.04.2023 р. розповсюдження реклами у медіа на території України дозволяється лише у разі, якщо за розповсюдження такої реклами сплачено юридичній особі України. А медіа (засіб масової інформації) – засіб поширення масової інформації у будь-якій формі, який періодично чи регулярно виходить у світ під редакційним контролем та постійною назвою як індивідуалізуючою ознакою. Якщо ж ви приймаєте оплату за рекламу на сайті на фізичну особу-підприємця, то це порушення вимог Закону України “Про рекламу”.

Звісно, для фізичних осіб-підприємців є певні обмеження підприємницької діяльності, перелік яких наведений у статті 4 Закону України «Про підприємництво» (Закон втратив чинність з 01.01.2004 року, крім статті 4), це:

– діяльність, пов’язана з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів, здійснюється відповідно до Закону України “Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори”;

– діяльність, пов’язана з охороною окремих особливо важливих об’єктів права державної власності, перелік яких визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку, а також діяльність, пов’язана з проведенням криміналістичних, судово-медичних, судово-психіатричних експертиз, може здійснюватися виключно державними підприємствами та організаціями;

– діяльність, пов’язана з виробництвом бензинів моторних сумішевих або з додаванням (змішуванням) біоетанолу та/або біокомпонентів на його основі до вуглеводневої основи (бензинів, фракцій, компонентів тощо), здійснюється підприємствами, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики в паливно-енергетичному комплексі;

– діяльність, пов’язана з виробництвом біоетанолу, здійснюється суб’єктами господарювання за наявності відповідної ліцензії.

Перелік не містить обмеження щодо діяльності у сфері розміщення реклами у медіа. Обмеження за видами діяльності  як платника єдиного податку (хоча ст. 13-1 Закону України «Про рекламу» взагалі передбачає оплату тільки на юридичну особу) встановлені ст. 299 Податкового кодексу України, теж не містять ніякого обмеження щодо здійснення рекламної діяльності ФОПів. Немає жодного обгрунтування, для чого знадобилося доповнювати Закон України “Про рекламу” цією статтею, але це тільки початок. Верховна Рада другого травня ухвалила в першому читанні законопроєкт №9206 “Про внесення змін до Закону України “Про рекламу” щодо імплементації норм європейського законодавства у національне законодавство України шляхом імплементації окремих положень acquis ЄС у сфері аудіовізуальної реклами (Європейської конвенції про транскордонне телебачення, Директиви Європейського парламенту та Ради 2010/13/ЄС про аудіовізуальні медіа послуги від 10 березня 2010 року зі змінами, внесеними Директивою (ЄС) 2018/1808 від 14 листопада 2018 року) та до деяких інших законів. Тож можна очікувати й інших подібних вдосконалень.

 Консультації надаються в рамках виконання проєкту Тернопільського прес-клубу «Сприяння медіа реформам та розвитку регіональної журналістики».

  Запитання можна попередньо надсилати на таку електронну адресу – [email protected]

Архіви