“Опора” назвала лідерів піару на Львівщині, які кандидують у Президенти

Попри те, що виборча кампанія офіційно стартує лише 31 грудня, частина кандидатів вже заявили про свій намір балотуватися на пост Президента. Впродовж осені Громадянська мережа "ОПОРА" фіксувала факти дочасної агітації та спостерігала, як готуються місцеві осередки партій до майбутніх виборів.

Про це представники організації повідомили сьогодні, 5 грудня, на прес-конференції у Львівському прес-клубі.

Дочасну агітацію експерти розглядають у кількох площинах.

По-перше, зовнішня реклама. У листопаді, крім реклами Петра Порошенка, Юлії Тимошенко та Андрія Садового, помітно зросла кількість білбордів та сітілайтів Олега Ляшка, Анатолія Гриценка, Народного Фронту і Арсенія Яценюка, а також Дмитра Добродомова. 

По-друге, візити потенційних кандидатів в регіон. Цієї осені Львівщину відвідало близько десятка потенційних кандидатів. Однак, лише Петро Порошенко та Юлія Тимошенко брали участь в масштабних заходах. Решта обмежилися спілкуванням з однопартійцями та прихильниками, або  провели тематичні обговорення без надмірної уваги ЗМІ. 

По-третє, присутність потенційних кандидатів в медійному просторі. У листопаді почала виходити на правах реклами на телеканалах “Перший Західний” та “НТА” телепередача “Час справедливості”. Це 15-16-хвилинний сюжет про проблеми звичайних українців, які намагається вирішити Олег Ляшко зі своїми партійцями. 

“Інші потенційні кандидати не так системно представлені на Львівському телебаченні. Фіксуємо лише поодинокі ефіри з політиками, які озвучили про наміри кандидатувати на пост Президента та відвідали Львів” – зазначають аналітики мережі ОПОРА.

Ще один аспект присутності політиків в медіа  — недобросовісна реклама у друкованих виданнях. Йдеться про розміщення матеріалів на правах реклами у регіональних газетах “Ратуша”, “Високий замок” та “Львівська пошта”, в першу чергу партією ВО “Батьківщина” та Радикальною партією Олега Ляшка. Крім зрозумілих назв рубрик “реклама” і “на правах реклами”, ЗМІ використовують назви “офіційно”, “офіційна пошта”, “особливий погляд” (у “Львівській пошті”), “точка зору” (у “Ратуші”), або просто символ  ? (у “Високому замку”). Роз’яснення, що публікації у цих рубриках є комерційними, друкують поруч з контактами редакції, здебільшого на останній сторінці газети. В ОПОРІ вважають, що це недостатньо ефективний спосіб повідомити читачам, що перед ними саме реклама, а не журналістський текст. Адже ті читачі, які не прочитають інформації на останній сторінці можуть бути введені в оману двозначними назвами рубрик.

По-четверте, активна діяльність місцевих осередків політичних партій у кампаніях з виборів депутатів та голів новостворених об’єднаних територіальних громад. А  також відбір та навчання майбутніх членів виборчих комісій. Щодо ОТГ, низка потенційних кандидатів та партій використовують вибори до ОТГ, щоб посилити свою присутність у регіоні. Суб’єкти виборчого процесу розуміють, що новостворені ОТГ отримають реальні повноваження, а тому можуть стати основою під час майбутньої президентської та парламентської кампаній.

Архіви