Місцеві парторганізації зловживають повідомленнями про свою діяльність, – експерт

Навіть якщо політичні сили не мають свого кандидата в Президенти, вони будуть брати участь у цьогорічній електоральній промоції, щоби заявити про себе.

Про це сьогодні, 26 червня, під час засідання на тему: «Які промоційні засоби використовуватимуть парторганізації Львівщини для популяризації своєї політсили на президентських виборах?», що відбулося у Львівському прес-клубі, повідомив політолог, заступник директора Центру політичних досліджень ЛНУ ім.І.Франка Любомир Скочиляс. 

Він нагадав, що відразу після президентських виборів відбудуться парламентські. 

– Тому для частини політичних сил президентські вибори можна розглядати як репетицію до парламентських виборів, – вважає він. 

За спостереженнями експерта, сьогодні місцеві партійні осередки не мають впливу на політичну ситуацію в країні. 

– Ми робили спостереження за роботою політичних партій до парламентських виборів 2006 року. На той час партійні осередки були активними, і вони задавали тон на місцевому рівні. У 2006 році на парламентському рівні Україна перейшла до пропорційної виборчої системи зі закритими списками. Це стало початком кінця місцевих осередків політичних партій. Відбувся різкий спад і активності, і значимості місцевих осередків політичних партій. Станом на 2012-2016 рік було повернення до змішаної системи. Але роль політичних партій на місцевому рівні залишилася вторинною. Тим більше, якщо ми говоримо про президентські вибори, то вони є загальнонаціональними і робити якісь дуже вагомі самостійні промоційні ініціативи місцеві осередки не повинні. Вони можуть бути активними, але погоду будуть задавати центральні осередки політичних партій, – говорить Любомир Скочиляс. 

З ним погоджується в.о. голови правління ЛОГО «Комітет виборців України» Роман Кошовий. 

– Місцеві організації не мають доступу до ведення зовнішньої інформаційної кампанії. Вони можуть працювати безпосередньо з людьми, брати участь у якихось публічних заходах, можуть працювати в органах місцевого самоврядування. Але у них відсутній доступ до білбордів, до центрального телебачення та іншого, – каже він.

Натомість, на його думку, місцеві організації зловживають такими засобами, як офіційні повідомлення про свою діяльність. 

– Якщо міські голови чи голови облрад, чи голови облдержадміністрацій  мають якісь партійні преференції, то вони намагаються це максимально показувати через офіційні повідомлення та соціальну рекламу, – зазначає Роман Кошовий. 

Також він не бачить змісту у білбордах, які прикрашають обличчя політиків.

– Зовнішня реклама ще не переконала когось голосувати «за» чи «проти». Вона має у нас інший ефект. Вона пропонує так званий короткий спосіб вибору. Виборець не обирає між 50 кандидатами, він вибирає між п’ятьма кандидатами. Тому вже зараз ми бачимо як відфотошоплені обличчя людей заповнюють білбордний простір, – говорить Роман Кошовий.

На ці білборди партії витрачають бюджетні кошти. 

– У нас зараз невизначеність законодавства у сфері політичної агітації та реклами. Політичні партії спекулюють цією невизначеністю і навіть використовують для цього державні бюджетні кошти. Останні три роки в Україні здійснюється бюджетне фінансування політичних парій. І коли нещодавно ми аналізували звіт політичних партій, то ми побачили, що левова частина цих коштів йде на політичну рекламу на центральних каналах  та промоцію. І дуже мало цих коштів пішло на розвиток структур організацій, – констатує  в.о. голови правління ЛОГО «Комітет виборців України».

Архіви