Інформацію у “Німецькій хвилі”, яка підготовлена до ефіру, перевіряють як мінімум три працівники – Галина Стадник

«Коли розпочинаються передвиборчі компанії, то різниця українського ЗМІ на відміну від європейських полягає в тому, що тут журналісти користуються можливістю заробити, так би мовити є нагода, значить «слід починати». А за кордоном інший менталітет, там журналісти слідкують за передвиборчою компанією, дотримуючись іншого девізу: «Треба бути більш уважними»,- про це 26 квітня на засіданні Прес-клубу заявила власний кореспондент радіо "Німецька хвиля" у Львові Галина Стадник. Засідання було присвячене підбиттю підсумків моніторингу друкованих та електронних ЗМІ Львівщини на дотримання журналістських стандартів і публікацій матеріалів з ознаками замовності та неналежно маркованих.

Проект стартував 1 лютого 2012 року за ініціативи Українського освітнього центру реформ (УОЦР), і відбувається в шести регіонах України – Вінницькій, Донецькій, Сумській, Харківській, Львівській областях та АР Крим.

Галина Стадник також зауважила, що оперативність подання інформації, за якою так женуться тут в Україні є важливою, однак не головною. Домінувати має об’єктивність і точність. Тому інформацію у "Німецькій хвилі", яка підготовлена до ефіру, перевіряють, як мінімум, три працівники редакції.

Моніторинг ЗМІ Львівщини відбувався за шістьма критеріями – баланс думок, оперативність, достовірність, відокремлення фактів від коментарів, точність, повнота наданих фактів.

Гостре обговорення серед учасників засідання викликало питання: чи може журналіст відмовитися від написання замовного матеріалу, що його пропонує медіа-власник? Думки стосовно цього збіглися до висновку: журналіст безперечно має таке право, однак цим він провокує негативне ставлення до себе з боку керівництва, а це може позначитися на майбутній роботі журналіста.

За загальними даними моніторингу можна зробити висновок, що західноукраїнські ЗМІ більше дотримуються стандартів журналістики, ніж східноукраїнські. Виходом з цієї ситуації, як кажуть представники медіа, є «попит на правду» серед читачів, які не будуть купувати і читати заангажовані ЗМІ. Адже, «який футбол, такі і вболівальники!» – каже Роман Шостак

Катя Петрух для "Щоденного Львова"

Архіви