GPS підтверджує нестачу громадського транспорту на маршрутах у Львові – член конкурсного комітету

Дотримуватись карантинних заходів помаранчевої зони і водночас безперешкодно дістатися до місця навчання у Львові буде неможливо. Адже тієї кількості громадського транспорту, яка функціонує містом нині, катастрофічно бракує. Більш того, попри дефіцит автобусів, деякі з них простоюють в гаражах.

– Я постійно відстежую маршрути за системою GPS і бачу нестачу машин, – розповів Андрій Вихопень, член конкурсного комітету з обирання перевізників на міських автобусних маршрутах при управлінні транспорту ЛМР, представник ВО “Батьківщина”. – Для прикладу, на маршруті №18 заявлено 12 автобусів, а курсують постійно лише 8. І це не поодинокий випадок. У Львівській міськраді є спеціальний відділ, який би мав контролювати ситуацію, але, чомусь, цього не роблять, пише DailyLviv.

На засіданні “Як карантинне зонування з Києва змінюватиме роботу громадського транспорту Львова та Львівщини?”, яке пройшло у Львівському пресклубі, Андрій Вихопень наголосив, що громадський транспорт утримується з місцевого бюджету, а це – гроші львів’ян. Тому ми повинні не просити, а вимагати і контролювати, щоб нам надавались послуги належного рівня.

– Громадський транспорт –  це соціальний проєкт, він має функціонувати якісно, але сьогодні про це навіть чути дивно. І найгірше, що міські чиновники, здається, взагалі не переймаються тим, як люди їздять автобусами, трамваями, тролейбусами. З 1 вересня у деяких школах і вищих навчальних закладах розділили години навчання, щоб не створювати «пікових» годин і не перевантажувати транспорт. Нам пообіцяли 100 нових автобусів на маршрутах. Насправді стоять у гаражі, бо на них банально бракує водіїв. Повертатися з Польщі і працювати тут за іншу зарплату вони не хочуть.

Він також зауважив, що зараз транспортна проблема – це найбільший головний біль батьків, чиї діти-школярі навчаються не біля дому, адже власне авто є не у всіх. І пригадав прикрий випадок, коли кілька років тому його син зламав руку в автобусі:

– Я навіть не зміг би подати до суду за бажання, бо квиток не видали, свідків не знайшов. Син запитував: «Тату, що ти робитимеш?». А що я міг зробити? Написав листа міському голові. Пішов працювати на громадських засадах у комітет з обирання перевізників, тепер постійно  приходжу «у гості» в транспортне управління, як тільки бачу десь порушення, не даю їм спокійно жити. Але не відчуваю, що можна щось змінити, бо в міської влади немає на це бажання. Нам розповідають гарні байки про електронний квиток, про якихось то харків’ян, то чехів, які от-от його розроблять. Але правда в тому, що контролювати пасажиропотік і оприлюднювати справжні числа міським чиновникам не вигідно. Складається враження, що під цей квиток вже не один грант виграли і кредит взяли – і планують це й надалі робити. А наші депутати в Ратуші замість того, щоб проконтролювати це питання і,  нарешті, вирішити на користь містян, лише час від часу роблять обурливі заяви на адресу міського голови – і це все.

Особливо прикро, каже Андрій Вихопень, прикро за людей, які чемно дотримувались самоізоляції, сподіваючись, що за цей час влада продумає всі кроки і налагодить життя міста в карантинних умовах.

– Моя мама щиро не розуміє, навіщо вона сиділа вдома три місяці, нікуди не виїздила. А навіщо? За цей час, хіба що, антисептики в автобусах поставили і обробляють салони від інфекції. Але цього аж ніяк не достатньо для вирішення транспортної проблеми, – сказав він.

Громадський транспорт у Львовів не готовий до 1 вересня. Прогнозують колапс, – представниця комісії.

У ЛОДА анонсували електронні квитки для обласних і районних маршруток у 1-му кварталі 2021 року.

Відео: Львівський пресклуб

Архіви