Евакуатори у Львові – прерогатива ДАІ, – прокуратура Львова

Переміщення неправильно припаркованих транспортних засобів на спецмайданчики належить винятково до компетенції органів Державтоінспекції, а не ЛКП ЛКП «Львівелектротранс» та «Львівавтодор». На цьому наполягає прокуратура Львова, подавши позов до Львівського окружного адміністративного суду.

Прокурор прокуратури міста Львова Наталія Гурська розповіла у відеопрограмі "6 хвилин про" Львівського прес-клубу про те, що прокуратура Львова 14 жовтня розпочала кримінальне провадження за ч. 1 ст. 365 КК України, за фактом перевищення службових повноважень посадовцями комунальних підприємств – ЛКП «Львівелектротранс» та «Львівавтодор», які без участі працівників ДАІ безпідставно у примусовому порядку евакуювали на майданчики для тимчасового тримання понад 300 автомобілів, чим порушили конституційні права їхніх власників. Такий наслідок перевірки, яку здійснила прокуратура. 

А Законом України "Про дорожний рух" і Кодексом України про адміністративні порушення визначено, що лише працівник ДАІ наділений правом приймати рішення про переміщення транспортних засобів чи їх тимчасове затримання.

"Кодекс України про адміністративні порушення подає вичерпний перелік правових підстав, під час яких працівники державтоінспекції можуть приймати рішення про переміщення транспортних засобів та їх тимчасове затримання. Зокрема, у статті 265 КУАп зі значком 2 зазначено, що уповноважений працівник державтоінспекції може затримати транспортний засіб і доставити його на спеціально обладнаний майданчик для тримання транспортних засобів у разі вчинення особою адміністративного порушення. Їх, до прикладу, можна назвати кілька. Керування особою у стані алкогольного сп’яніння, під впливом наркотичних засобів, психотропних речовин та їх аналогів. Керування особою без документів або відмова особи від надання працівнику ДАІ для огляду таких документів. У разі порушення водієм транспортного засобу правил паркування і якщо це унеможливлює рух транспорту, то уповноважена посадова особа ДАІ – у Львові це відділ міського управління ДАІ – має право застосувати таке рішення", – сказала Наталія Гурська.

Отже, переміщення транспортних засобів на спецмайданчики належить винятково до компетенції органів Державтоінспекції. Про це  працівники ДАІ складають належний протокол. 

ЛКП «Львівелектротранс» та «Львівавтодор» керувалися ухвалою сесії Львівської міської ради від 18 липня ц.р., яка схвалила положення щодо порядку роботи евакуаторів у Львові, але не уклали належної угоди про "евакуаторську діяльність" з міським ДАІ. А укладення такої угоди про співпрацю з Львівським міським управлінням міліції якраз і передбачала ця ухвала сесії.

7 жовтня прокуратура Львова подала позов до Львівського окружного адміністративного суду з вимогою визнати незаконною та скасувати згадану ухвалу сесії Львівської міської ради і зупинити роботу евакуаторів-комунальників до винесення судового рішення. 

За інформацією "Щоденного Львова", дата судового розгляду ще не визначена.

Довідка "ЩЛ" ( витяг з КУАп).

У разі наявності підстав вважати, що водієм вчинено порушення, передбачені частинами першою, другою, третьою, четвертою, шостою і сьомою статті 121, статтями 121-1, 126, частинами першою, другою, третьою і четвертою статті 130, статтями 132-1, 206-1 Кодексу України про адміністративні порушення, працівник Державної автомобільної інспекції тимчасово затримує транспортний засіб шляхом блокування або доставляє його для зберігання на спеціальний майданчик чи стоянку (якщо розміщення затриманого транспортного засобу суттєво перешкоджає дорожньому руху), в тому числі за допомогою спеціального автомобіля – евакуатора. Про тимчасове затримання робиться відповідний запис у протоколі про адміністративне правопорушення.

Після тимчасового затримання транспортного засобу працівник Державної автомобільної інспекції зобов’язаний надати особі можливість повідомити про тимчасове затримання транспортного засобу та своє місцезнаходження іншу особу за власним вибором і вжити заходів щодо повернення автомобіля до місця постійної дислокації, а також забороняє експлуатацію транспортного засобу до усунення несправностей, виявлених у процесі його огляду.

Транспортний засіб може бути тимчасово затриманий на строк до вирішення справи про адміністративне правопорушення, але не більше трьох днів з моменту такого затримання.

Після закінчення триденного строку тимчасового затримання транспортного засобу особа має право звернутися за отриманням тимчасово затриманого транспортного засобу. Таке звернення особи є обов’язковим для його виконання незалежно від стадії вирішення справи про адміністративне правопорушення.

За подання такого звернення та повернення особі тимчасово затриманого транспортного засобу не може стягуватися плата.

Архіви