51% львів’ян готовий пожертвувати демократією заради комфорту, – дослідження

1% опитаних львів’ян вважають, що для них важливіше отримувати якісні послуги від місцевої влади, аніж наявність демократії. 28% не готові жертвувати демократією заради комфорту.

Про це під час круглого столу у Львівському прес-клубі на тему «Місцева демократія на Львівщині: від революції до еволюції» повідомила експерт центру соціально-економічних досліджень «Ініціатива» Валентина Засадко.

За словами В. Засадко, такі опитування були проведені в 20 містах України в межах українсько-норвезького проекту «Формування політики, ґрунтованої на фактах, в сфері місцевого самоврядування в Україні». Проект здійснює Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» спільно з Норвезьким інститутом міських і регіональних досліджень (NІBR) та Норвезькою Асоціацією місцевих і регіональних влад (KS)."

Населення Львова оцінило здатність представників місцевої влади ставити інтереси населення вище, за свої власні, лише на 2,9 бала за 5- бальною системою. Також львів’яни кажуть, що місцева влада не дотримується обіцянок ( 2,1 бала) та зловживають службовим становищем для особистої вигоди ( 1,8 бала).  Водночас, опитування показало достатньо високий рівень довіри до місцевої влади – 3 бала.

– У Львові досить велика кількість звернень громадян, понад 33 тисячі або майже 4% населення. Повторних звернень – 2,4%. А відсоток вирішених –  75.6. Але експерти вважають, що  ці форми звернень громадян – неефективні, – каже Валентина Засадко.
Також у Львові – найбільша кількість запитів на публічну інформацію серед досліджуваних міст – понад 2 тисячі. Частка задоволених запитів – 97%.

Крім того, у Львові, порівнянно з іншими містами, найкраще працює «гаряча лінія» міста. За рік тут приймають понад 200 тисяч звернень. Хоча частка вирішення – лише 12%. А в багатьох містах – 100%.

– Я поясню чому так. Ми неодноразово зустрічалися з представниками інших міст і питали: «Як вдалося все вирішувати?» А вони кажуть: «Ми занотували звернення і пишемо – взяти до уваги». І вони вважають, що це вже вирішено, – пояснює експерт.

Щоб отримати послуги у центрі надання адміністративних послуг, хабарів давати не треба. Про це стовідсотково заявили всі опитувані громадяни, які користуються чи можуть скористуватися цими послугами. А ось представники міської ради вважають, що їхню працю варто неофіційно заохочувати.

– Мені тут важко сказати, чому чиновники так відповіли. Можливо, хтось вважає, що комусь неофіційно платять, а ось саме йому – ні. Але ось така ситуація: населення нічого не платить,  а органи самоврядування думають, що платять, – каже Валентина Засадко.

Архіви