Міністр освіти своїми «реформами» підставляє директорів шкіл і знущається з випускників, – головний освітянин Львівщини

31 березня відбулася нарада головних освітян усіх областей України з представниками Міністерства освіти. На їх розгляд був представлений лист МОНу про зарахування середнього балу шкільного атестату при вступі у виші і подана шкала переведення атестату з 12-бальної у 200-бальну шкалу. Про це 1 квітня під час прес-конференції повідомив керівник головного управління освіти і науки Львівської ОДА Павло Хобзей.

Згідно з цією шкалою, найнижчий середній бал атестату «1» за 200-бальною шкалою оцінюється у «106» балів. А найвищий «12» дорівнює «200 балів». За словами Хобзея, такі зміни є нелогічними і неправомірними, і він висловився про це. «Однозначно, не можна змінювати правила гри під час самої гри: до закінчення навчання у школі залишилося два місяці, і це несправедливо по відношенні до дітей», – пояснив він.

Передусім, за його словами, при такій щільній шкалі оцінок, в значно гіршій ситуації знаходяться учні сильних шкіл, ліцеїв та гімназій. Адже, вимоги в цих закладах до знань і відповідно оцінок, зовсім інші, ніж загальних середніх школах чи, тим паче, сільських школах. Адже, наприклад, оцінка «6» у фізико-математичному ліцеї і у середній школі оцінка «12» з математики мають зовсім іншу вагу. За цією шкалою, учні таких сильних шкіл можуть втратити до 40 балів, яких наздогнати на тестах вже буде нереально. Відтак, це ставить в некоректне положення директорів шкіл. «Що їм робити? Далі бути вимогливими чи ставити такі ж вимоги, як в середньостатистичних загальних школах? Директорам вже зараз дзвонять і закидають, що вони рубають своїх же учнів, не дають їм змоги вступити в престижні виші. Однак, якщо у останній чверті оцінки школярів стануть на рівень вищими, не виключено, що масово почнуть здійснювати перевірки правоохоронні органи», – вважає Хобзей. Відтак, на його думку, вагу шкільного балу атестату значно завищено, а до директорів шкіл вже зараз вишикувалися батьківські черги.

«Якщо розглядати ці зміни, з метою мотивації учнів до навчання, то теж не зовсім правильно, – вважає Хобзей, – Бо у випускних класах навчання має бути більш профільним, а учень не може мати високі результати з усіх 15-16 предметів. А з репетиторами діти займаються, щоб мати змогу вступити на престижні спеціальності, в престижні виші».

Хобзей наголосив, що покинув нараду, заявивши, що не буде брати участі у цьому фарсі. І сподівається, що батьки та учні дадуть свою належну оцінку цим рішенням. Адже, наразі, ці зміни ще не задекларовані в наказі Міністерства, а це лише лист, який має набагато меншу вагу.

Архіви