ЛМР приховує дані про осіб, яким надає квартири, а на знаменитостях піариться, – експерт

З 16 вересня 2012 року вступив в силу Закон № 3778-ІV про заборону реклами, спонсорства та стимулювання продажу тютюнових виробів. Згідно з новим документом реклама зникне у місцях продажу, в Інтернеті і в громадських місцях, які відвідує молодь. Також будуть заборонені тютюнове спонсорство та благодійність.

Про це сьогодні, 17 вересня, повідомила на прес-конференції  у Прес-клубі з нагоди запровадження закону про заборону реклами тютюнових виробів координатор національного проекту «Україна без тютюнового диму», ГО «Життя» Ганна Гопко.

Низка нових протитютюнових законів, які вступлять у дію до кінця 2012 року, мають на меті знизити рівень поширення куріння серед населення. І в першу чергу – серед підлітків, на яких реклама має найбільший вплив. Таким чином, крім обмежень на рекламу тютюну, вже з жовтня на пачках сигарет з’являться фотоілюстрацій про наслідки тютюнокуріння. А з 17 грудня вступить в дію закон про заборону куріння в приміщеннях закладів ресторанного господарства, культури та спорту.

Як повідомила Ганна Гопко, сьогодні основна аудиторія тютюнових компаній – це молодь, підлітки. Адже, як свідчать дані ВООЗ, щодня близько 100 тисяч молодих людей пробують курити. І на це впливає тонко продумана реклама тютюнових виробів.

«За даними Гарвардського університету, якщо людина не почала курити до 21 року, то потім лише 5% з них починають курити. Тому для тютюнових компаній сьогоднішній підліток – це їхній потенційний клієнт завтра», – сказала Гопко.

Думку про те, що наразі нам необхідно застерегти від тютюнової залежності саме молоде покоління, підтвердила і нарколог Львівського обласного наркологічного диспансеру Наталія Лясковець. За словами експерта, починають курити, в основному, в 14, 17, 19 років у більшості сімей, де самі батьки курять. І вони не можуть зробити зауваження своїм дітям. Натомість саме в такому молодому віці легше привчитися до шкідливої звички, яка виступає одним з головних факторів близько 100 захворювань, повідомила Лясковець.

За порушення рекламного законодавства з суб’єктів господарювання, які розмістили рекламу тютюнових виробів, будуть стягувати штраф, розмір якого становить від 30-50 тис. грн. Рейди будуть проводити Державна інспекція з питань захисту прав споживачів разом з представниками громадськості.

«Якщо ми встановлюємо факт порушення рекламного законодавства, ми, в першу чергу, встановлюємо, який саме суб’єкт господарювання порушив законодавство, і відповідно до цього застосовуємо штрафні санкції», – пояснила IA ZIK в.о. завідувача сектору контролю реклами та торгівлі на відстані Державної інспекції з питань захисту прав споживачів у Львівській області Мар’яна Блонар. Натомість вона зауважила, що максимальна ставка (30-50 тис. грн) для порушників є тільки пропозицією. І питання щодо того, як буде визначатись розмір фінансової санкції, потребує доопрацювання.

Архіви