Львівські дороги по-турецьки

Львівський прес-клуб зробив інформаційні запити до Львівської міської ради щодо ремонту вулиць у Львові ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешенл» і попросив експертів оцінити офіційні відповіді з Ратуші

– 70 відсотків усього обсягу ремонтів шляхів у Львові за останні кілька років виконує турецька фірма «Онур», яка постійно виграє в обласному центрі міжнародні тендери і стала генеральним підрядником управління капітального будівництва Львівської міськради, – сказав під час брифінгу  у Львівському прес-клубі  на тему «Львівські дороги: ремонт чи «закопування грошей»? виконувач обов’язків начальника цього управління Ігор ФАЛЮТА. – Середня вартість одного кілометра львівської дороги – залежно від її складності – складає від 10 до 18 млн грн. За час співпраці з «Онуром» у Львові загалом відремонтовано понад 38 км львівських шляхів на суму 350 млн грн. Станом на початок грудня ц.р. Львівська міськрада заборгувала «Онуру» близько 115 млн грн.., через що турецька компанія тимчасово припиняла ремонтні роботи. Вони будуть продовжені після отримання з Києва фінансової допомоги на безповоротній основі у сумі  168 млн грн на оплату капітальних ремонтів доріг.

У тендерних конкурсах, які оголошувала міська влада для ремонту доріг, крім «Онуру», брала участь ще тільки одна зарубіжна компанія – з Іспанії, сказав І.Фалюта.

Віце-президент Асоціації будівельних підприємств Львівщини Володимир Креховецький висловив на брифінгу своє переконання в тому, що монополія однієї фірми на ринку дорожніх робіт є шкідливим явищем і має стати предметом спеціальної уваги Антимонопольного комітету, оскільки за світовою практикою один підрядник не повинен виконувати більше 20% робіт в одного замовника.  Адже тоді, насамперед, важко вимагати від монополіста належної якості роботи. Майже безальтернативне панування компанії «Онур» у Львові, на думку В.Креховецького, є сумним результатом знищення за останні роки матеріально-технічної і кадрової бази шляхових ремонтно-будівельних місцевих підприємств унаслідок неефективного управління міською господаркою. Дорожні кошти, надані Львову для підготовки до ЄВРО-2012, вважає В.Креховецький, були використані нераціонально – гірше, аніж навіть у містах, які не приймали фінальний турнір чемпіонату Європи з футболу.

– Для мешканців Львова головне не освоєння коштів чи закриття актів виконаних робіт, а їх якість, – наголосив депутат Львівської міської ради, член комісії інженерного господарства, транспорту і зв’язку Валерій Веремчук. – А звідки візьметься якість, якщо ремонтні роботи провадять взимку під час морозів? Так було і торік, так є і цьогоріч. А найменша шкода від зимових робіт – здорожчання їхнього кошторису. Під час прийняття бюджету Львова на 2012 рік я вніс в ухвалу міськради поправку про те, що всі акти виконаних робіт, які зроблені на підставі тендерних процедур, повинні бути оприлюднені на сайті Львівської міської ради та подаватися у постійні профільні депутатські комісії. На нещодавній сесії я знову звернувся з цим до міського голови (Садового А.І. – Прес-клуб), оскільки за 10 місяців жодного такого документа не було оприлюднено. Обсяги і вартість шляхових робіт щодо конкретних об’єктів залишаються таємницею.

Керівник медіа проектів ГО «Львівський прес-клуб» Роман Шостак  повідомив, що Львівська міська рада також не надала конкретних і повних відповідей на листопадовий інформаційний запит Львівського прес-клубу, зокрема, щодо контролю з боку замовника за якістю вуличних робіт і покарань виконавця за недотримання її. Основний аргумент І.Фалюти: виконавець зобов’язався за умовами угоди усувати недоліки впродовж 10 гарантійних років. Основний сумнів В.Креховецького: асфальт втрачає свої необхідні властивості через 7 років.

Архіви