Вартість робіт, які виконує «Онур», значно завищена, – будівельник

Турецька фірма «Онур» значно дорожче ремонтує львівські дороги, аніж могли би це зробити українські компанії.

Таку думку 6 грудня на брифінгу «Львівські дороги: ремонт чи «закопування грошей?» висловив віце-президент Асоціації будівельних підприємств Львівщини Володимир Креховецький.

Щодо фірми «Онур», яка є генпідрядником із ремонту вулиць у Львові, віце-президент Асоціації будівельних підприємств Львівщини зауважив таке: «Варто поставити лише одне питання: чи є фірма «Онур» на сьогодні генеральним підрядником хоча б в якомусь селі в Євросоюзі? Чи поважатимуть хоч одного міського бургомістра європейського міста, якщо у нього генпідрядником буде турецька компанія, а ті люди, які його обирали, залишаються без роботи в абсолютно неконкурентних можливостях?».

Стовно робіт, які виконує турецька фірма «Онур», Володимир Креховецький зауважив: їхня вартість – значно завищена, порівняно з роботами, які виконують українські компанії. «І це питання правоохоронних органів», – каже експерт.

До прикладу, з його слів, тендер на ремонт вулиці Городоцької (в районі вокзалу) у 18 млн грн виграла львівська дорожня організація, однак вона відремонтувала її за 14 млн грн. «Тобто, заощадила для бюджету 4 млн грн. Я впевнений, що якби дорогу ремонтувала фірма «Онур» – їм би не вистачило і 18 млн грн», – підкреслив Креховецький.

Натомість в. о. начальника управління капітального будівництва ЛМР Ігор Фалюта зауважив, що це є неправильне твердження.

«Проекти розробляють українські проектні інститути. І ці проекти проходять і погодження, і затвердження експертизи в нас. Тобто, ми не йдемо за міжнародними нормами, а користуємося українськими будівельними нормами і правилами. Фірма чи турецька, чи іспанська, чи львівська отримує на тендер один і той самий обсяг робіт і показує свою вартість – таким чином ми визначаємо перевагу, хто має право на отримання того чи іншого підряду. Стосовно вулиці Городоцької, як зауважив пан Креховецький, тендер виграли на 18 млн грн, провели на 14 млн грн. Об’єм роботи, який планувався по Привокзальній площі, ще вимагав заміни дорожнього покриття вулиці Чернівецької до вокзалу. Цього ми не встигали зробити, бо роботи саме по Привокзальній площі були закінчені 30 червня – у переддень початку «Євро» у Львові. Тому пояснюю, чому вийшло дешевше», – розповів він.

Ігор Фалюта підкреслив: «На кожний дорожній об’єкт управління капітального будівництва ЛМР проводило тендерні закупівлі і оголошення проходило через міжнародні торги. З іноземних компаній були і іспанська, і турецька, і наші українські компанії. Але перевагу ми надали турецькій компанії як такій, яка декларувала і наявні обігові кошти, і техніку, якій у Львові рівної не було.

Нагадаємо, як наголосив Володимир Креховецький, у Львові під час підготовки до «Євро-2012» зробили чимало. Але менше та менш якісно, аніж в інших українських містах, які приймали Євро. Навіть в Одесі, яка була лише претендентом на проведення чемпіонату, зроблено набагато більше. Одна з причин такої невідповідності – в некваліфікованій роботі команди мера Львова.

Архіви