З 1 травня громадяни зможуть ставити питання «чому так довго реєструється бізнес» або аналогічні – своїм мерам, депутатам та іншим виборним особам. Тому що всі повноваження у сфері державної реєстрації бізнесу і майна органи юстиції передають на рівень районних адміністрацій та місцевих рад.
Про це сьогодні, 16 березня під час прес-конференції на тему: «Ліквідація районних управлінь юстиції на Львівщині і створення Бюро правової допомоги. Функції нових структур», яка відбулася у Львівському прес-клубі, повідомив начальник головного територіального управління юстиції у Львівській області Ярослав Жукровський.
– Для Львова це означає, що 60 відсотків адміністративного збору від державної реєстрації буде залишатися у бюджеті міста. Але і міській владі доведеться поспілкуватися напряму зі своїми мешканцями та виборцями. Це і є та реальна децентралізація, не паперова, – каже він.
За його словами, особливих проблем бути не повинно, тому що частина державних реєстраторів перейшла працювати в районні адміністрації або сільські ради, які мають право проводити державну реєстрацію.
Крім того, з 1 січня 2016 року право реєструвати бізнес і майно мають нотаріуси.
– Зараз уже тарифи оптимізовують. Ряд нотаріусів за реєстрацію елементарного речового права беруть 500-1000 гривень. Це – крім реєстраційного збору. Це порівняно не багато, якщо враховувати, що раніше доводилося через посередників шукати якісь варіанти, – вважає Ярослав Жукровський.
А за юстицією залишається функція контролю.
– Ми матимемо право накладати штрафи на державних реєстраторів, якщо вони порушують норми законів, – каже начальник головного територіального управління юстиції у Львівській області.