Інтернет є важливим джерелом новин для майже половини українців

Отримання новин – одна з трьох основних причин користування Інтернет в Україні. Після перевірки електронної пошти та спілкування в соціальних мережах, українці використовують Інтернет для пошуку новин. Телебачення залишається найбільш популярним джерелом отримання новин для 87% громадян; але популярність Інтернет медіа випередила популярність преси та радіо: 42% респондентів шукають новини в мережі, в пресі – 40%, радіо – 30%.

Українська медійна програма «У-Медіа» міжнародної організації Інтерньюз Нетворк спільно з дослідницькою компанією InMind представили результати опитування громадян у 10 регіонах України щодо їхнього користування засобами масової інформації. Було опитано 4047 громадян, що проживають у містах з кількістю населення 50 тисяч і більше. Польовий етап проходив у вересні-жовтні 2012 року.

Згідно даних дослідження, 61% респондентів користувались мережею Інтернет хоча б один раз протягом місяця. При цьому, найбільше користувалися мережею в Київській області (64%), Харківській області (60%) та Автономній Республіці Крим (57%). Найменше використовують Інтернет у Миколаївській області – 40% респондентів. Дані дослідження у порівнянні з іншим опитуванням компанії GFK у 2012, показало швидке зростання в користуванні Інтернет українцями: 38% в січні 2012, 42% в березні 2012 та 61% у жовтні 2012.

42% респондентів відвідували новинні Інтернет портали та сайти засобів масової інформації. 29% респондентів користувались регіональними новинними сайтами для пошуку новин. Респонденти відзначили більшу об’єктивність регіональних Інтернет-медіа порівняно з національними, але при цьому меншу оперативність та гірші можливості для пошуку інформації.

Експерти відзначили, що більший відсоток респондентів задоволені якістю новин в Інтернет, аніж якістю регіональних теленовин та повідомлень у місцевій пресі (див. Таблицю 1): 73% задоволені об’єктивністю місцевих сайтів, 74% – повнотою представленої інформації та 83% – актуальністю висвітлених подій.

Порівняно з 2009 роком, респонденти менше задоволені якістю місцевих традиційних ЗМІ. Зокрема, експерти зафіксували помітне зниження у задоволеності об’єктивністю регіональної преси та телебачення, повнотою та актуальністю висвітлених тем. Варто відзначити, що більше половини респондентів так чи інакше задоволені якістю місцевих новин.

Таблиця 1. Оцінка якості місцевих медіа

 

Об’єктивність

Повнота

Актуальність

2009

2012

2009

2012

2009

2012

Повністю або скоріш задоволені регіональними сайтами

73%

74%

83%

Повністю або скоріш задоволені регіональною пресою

69%

62%

75%

60%

76%

67%

Повністю або скоріш задоволені регіональним ТБ

68%

60%

77%

68%

76%

63%

Інші цікаві факти:

  • Найбільш  популярним джерелом новин залишається телебачення – 87% респондентів дивляться теленовини хоча б раз на місяць. Найбільше дивляться телебачення в обласних центрах, а в менших містах – більше читають. У деяких регіонах споживання преси залишається достатньо високим – у Вінниці 60%, та 50% у Донецьку та Черкасах.
  • Третина користувачів медіа (31%) надають перевагу виключно одному джерелу інформації – або телебаченню, або газетам, або Інтернет, або радіо. Всіма чотирма типами медіа найбільше користуються жителі Київської та Черкаської областей (11%), та Вінниці (9%).
  • Для отримання новин пересічний українець щотижня переглядає 3 телеканали, 2 друковані видання, 2 Інтернет сайти та 2 радіостанції.

Більш детально з результатами опитування можна ознайомитись на сайті проекту «У-Медіа» http://umedia.kiev.ua/u-meda/


 Використання даних можливе виключно за умови посилання на проект «У-Медіа» та InMind.

Український медійний проект «У-Медіа» здійснюється американською неурядовою організацією Інтерньюз Нетворк за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID). Результати дослідження є виключно відповідальністю компанії InMind та Інтерньюз Нетворк й не обов’язково відображають точку зору USAID та американського уряду.

 

Архіви