Отримання новин – одна з трьох основних причин користування Інтернет в Україні. Після перевірки електронної пошти та спілкування в соціальних мережах, українці використовують Інтернет для пошуку новин. Телебачення залишається найбільш популярним джерелом отримання новин для 87% громадян; але популярність Інтернет медіа випередила популярність преси та радіо: 42% респондентів шукають новини в мережі, в пресі – 40%, радіо – 30%.
Українська медійна програма «У-Медіа» міжнародної організації Інтерньюз Нетворк спільно з дослідницькою компанією InMind представили результати опитування громадян у 10 регіонах України щодо їхнього користування засобами масової інформації. Було опитано 4047 громадян, що проживають у містах з кількістю населення 50 тисяч і більше. Польовий етап проходив у вересні-жовтні 2012 року.
Згідно даних дослідження, 61% респондентів користувались мережею Інтернет хоча б один раз протягом місяця. При цьому, найбільше користувалися мережею в Київській області (64%), Харківській області (60%) та Автономній Республіці Крим (57%). Найменше використовують Інтернет у Миколаївській області – 40% респондентів. Дані дослідження у порівнянні з іншим опитуванням компанії GFK у 2012, показало швидке зростання в користуванні Інтернет українцями: 38% в січні 2012, 42% в березні 2012 та 61% у жовтні 2012.
42% респондентів відвідували новинні Інтернет портали та сайти засобів масової інформації. 29% респондентів користувались регіональними новинними сайтами для пошуку новин. Респонденти відзначили більшу об’єктивність регіональних Інтернет-медіа порівняно з національними, але при цьому меншу оперативність та гірші можливості для пошуку інформації.
Експерти відзначили, що більший відсоток респондентів задоволені якістю новин в Інтернет, аніж якістю регіональних теленовин та повідомлень у місцевій пресі (див. Таблицю 1): 73% задоволені об’єктивністю місцевих сайтів, 74% – повнотою представленої інформації та 83% – актуальністю висвітлених подій.
Порівняно з 2009 роком, респонденти менше задоволені якістю місцевих традиційних ЗМІ. Зокрема, експерти зафіксували помітне зниження у задоволеності об’єктивністю регіональної преси та телебачення, повнотою та актуальністю висвітлених тем. Варто відзначити, що більше половини респондентів так чи інакше задоволені якістю місцевих новин.
Таблиця 1. Оцінка якості місцевих медіа
|
Об’єктивність |
Повнота |
Актуальність |
|||
2009 |
2012 |
2009 |
2012 |
2009 |
2012 |
|
Повністю або скоріш задоволені регіональними сайтами |
– |
73% |
– |
74% |
– |
83% |
Повністю або скоріш задоволені регіональною пресою |
69% |
62% |
75% |
60% |
76% |
67% |
Повністю або скоріш задоволені регіональним ТБ |
68% |
60% |
77% |
68% |
76% |
63% |
Інші цікаві факти:
- Найбільш популярним джерелом новин залишається телебачення – 87% респондентів дивляться теленовини хоча б раз на місяць. Найбільше дивляться телебачення в обласних центрах, а в менших містах – більше читають. У деяких регіонах споживання преси залишається достатньо високим – у Вінниці 60%, та 50% у Донецьку та Черкасах.
- Третина користувачів медіа (31%) надають перевагу виключно одному джерелу інформації – або телебаченню, або газетам, або Інтернет, або радіо. Всіма чотирма типами медіа найбільше користуються жителі Київської та Черкаської областей (11%), та Вінниці (9%).
- Для отримання новин пересічний українець щотижня переглядає 3 телеканали, 2 друковані видання, 2 Інтернет сайти та 2 радіостанції.
Більш детально з результатами опитування можна ознайомитись на сайті проекту «У-Медіа» http://umedia.kiev.ua/u-meda/
Використання даних можливе виключно за умови посилання на проект «У-Медіа» та InMind.
Український медійний проект «У-Медіа» здійснюється американською неурядовою організацією Інтерньюз Нетворк за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID). Результати дослідження є виключно відповідальністю компанії InMind та Інтерньюз Нетворк й не обов’язково відображають точку зору USAID та американського уряду.