Про це сьогодні, 23 червня, під час прес-конференції на тему: «Запровадження європейських стандартів маркування української продукції: захист від підробок і підвищення конкурентоспроможності», яка відбулася у Львівському прес-клубі, повідомив керівник проекту з розвитку лазерних технологій в Україні Олексій Кононець.
За допомогою лазерної технології можна наносити маркування на кулі та снаряди, а не тільки на саму зброю, з якої випускають ці кулі. В Росії кілька років тому вся зброя вже була промаркована саме лазерними технологіями.
Про це сьогодні, 23 червня, під час прес-конференції на тему: «Запровадження європейських стандартів маркування української продукції: захист від підробок і підвищення конкурентоспроможності», яка відбулася у Львівському прес-клубі, повідомив керівник проекту з розвитку лазерних технологій в Україні Олексій Кононець.
– Є певні стандарти НАТО і кожної армії, члена НАТО. Там обов’язковому маркуванню підлягає вся продукція, яка тільки може бути промаркованою. В Україні такого нема, в Україні на корпусі зброї наноситься маркування «ударним» методом, – каже він.
За словами директора компанії "Бізнес Шаркс", партнера проекту, спеціаліста з іноземних інвестицій Влада Котова, з такими технологіями можна простежувати історію кулі: де була вироблена, ким, коли.
– Крім того, один лазер споживає енергії , як один фен для волосся. І наносить маркування дуже швидко, – каже він.
Власне, сьогодні у Львові, вперше в Україні, було продемонстровано лазерне маркування промислової продукції. За словами директора компанії «Оміа Глобал» (Словенія) – офіційного дистрибутора продукції «Даталоджик» у Східній Європі, Алеша Ербежника, таке маркування потрібне для того, щоби захистити продукцію від підробок та отримати можливість вийти на європейський ринок.
– Майже будь-яка промисловість, яка підлягає європейському законодавству, повинна маркувати свою продукцію. Лазерні технології надають певні переваги. Це зниження ціни і вартості продуктів. Також завдяки маркуванню ми можемо відслідковувати всі деталі. Першою з індустрій, яка почала використовувала такий вид маркування, є автомобільна індустрія, – каже він.
Олексій Кононець нагадав, що з 3 квітня 2014 року Україна підписала угоду про безмитну торгівлю з ЄС. Але для того, щоби продавати свої товари, українські підприємці повинні підвищити їхню якість, тому що українська продукція буде продаватися тільки, якщо вона матиме відповідний стандарт якості. Саме маркування надає певніі можливості для товаровиробників: можна відстежувати якість продукції , приховані дефекти у виробництві та підвищити контроль за певними видами продукції.
– Маркування лазером набагато дешевше, ніж маркування традиційними засобами. Наприклад, на один євро вартості можна нанести до двох з половиною тисяч маркувань. Для порівняння, паперових стікерів – тільки до двохсот, – каже він.
Також, за його словами, якщо в Європі якийсь продукт виявився бракованим, то виробник вилучає його, а покупець отримує свої гроші в повному обсязі.
– Якщо є маркування, то можна чітко відстежувати, який сегмент товару був бракованим. І вони відкликають не повністю всю серію товару, а тільки цей сегмент. Що стосується України, то трапляються ситуації, коли підприємство, випустивши браковану продукцію, намагається уникнути відповідальності за обслуговування цієї продукції або продає її дешевше, без гарантійних зобов’язань, – наголошує Олексій Кононець.
За словами Алеша Ербежника, лазер здатний нанести будь-який малюнок чи інформацію – це інформація про продукт, серійний номер та кількість виробленого товару, технологія, яку використовували для вироблення товару, дата виробництва, відповідальна особа.
– Це може бути логотип компанії, дата випуску, якась зашифрована інформація – це залежить цілком від виробника. Візьмемо подушки безпеки в автомобілі. За законодавством Європейського Союзу, вони підлягають обов’язковому перманентному маркуванню, тобто такому, яке не стирається. На маркуванні подушок безпеки має бути дата випуску, виробник, інформація про відповідальну особу, обладнання, на якому воно вироблялося, і серійний номер. Коли при аварії ця подушка спрацювала чи не спрацювала, то вся інформація заноситься в електронну базу даних і використовується надалі для висновків. Тобто якщо ця подушка не спрацювала і людина загинула, то обов’язково знайдуть людину, яка відповідала за виробництво. І компанія-виробник відповідатиме, – пояснює Олексій Кононець.
Зрештою, лазером можна промаркувати і сувенірну продукцію та інші, не такі важливі речі.