Site icon Прес-клуб

Тему підкупу виборців найбільше роздмухує МВС, – експерт у Львові

Штаби основних кандидатів у Президенти намагаються використати правоохоронні органи в своїх політтехнологіях.

Про це сьогодні, 20 березня, під час прес-конференції на тему: «Звинувачення в підкупі виборців як елемент інформаційної війни. Презентація результатів аналітичного дослідження щодо специфіки висвітлення теми підкупу виборців у ЗМІ і соцмережах та оприлюднення імен її головних ньюзмейкерів”, що відбулася у Львівському прес-клубі, повідомив експерт ГО «Український центр суспільного розвитку» Юрій Подорожній.

За його словами, він тривалий час спостерігає за виборами. Але такі політтехнології зустрічає вперше. 

– Два виборчі штаби стали об’єктами атак. Це – штаб Петра Порошенка та штаб Юлії Тимошенко, – зазначив він. 

Юрій Подорожній зауважив, що вперше в історії незалежної України тему підкупу виборців настільки поширюють в засобах масової інформації.

– Якщо під час попередніх виборчих кампаній ми зауважували, що поширювалася тема фальсифікацій, то під час цієї – основною темою, яка звучить з вуст кандидатів та штабних ньюзмейкерів, є тема підкупу виборців. Її найбільше обговорюють у ЗМІ, – сказав експерт ГО «Український центр суспільного розвитку». 

За його словами, виборчі штаби, оприлюднюючи факти підкупу виборців, акцентують увагу не на виборчому законодавстві. 

– Вони звинувачують опонентів, привертають до себе увагу, відволікають увагу від власних наявних проблем, від своїх виборчих програм, – розповів Юрій Подорожній.

За даними дослідження, найбільше інформації про підкуп виборців надавали речники МВС та особисто міністр внутрішніх справ на своїх сторінках у соцмережі. Ці інформації підхоплювали ЗМІ. 

Експерт Ольга Давид радить журналістам не вірити будь-якій інформації, навіть якщо її подають посадові особи та офіційні джерела, а перевіряти. 

– Один з радників міністра внутрішніх справ заявляє, що пачка гречки не є підкупом. І це поширюють в ЗМІ. Але ця інформація є недостовірною. Тому що Закон про вибори Президента вважає це підкупом, – наголосила вона. 

Також, за словами Ольга Давид, відомі випадки, коли в офіційних прес-релізах з’являється повідомлення про затримання корупціонера. В той час як особа, про яку тут згадують, заявляє, що в неї тільки проводять обшуки.

– Журналістам варто зважено приймати рішення про публікацію такої інформації. Тому що відповідальність, згідно з чинним законодавством, наступає за поширення завідомо неправдивої інформації. Також журналістам слід розрізняти висвітлення інформації та агітацію. Якщо оцінювати інформацію про підкуп виборців з точки зору виборчого законодавства, то це – агітація. Тому що агітація буває «за» або «проти», з метою підвищення власного рейтингу або пониження рейтингу конкурента. Натомість журналісти та громадські діячі трактують це як висвітлення виборчого процесу, – пояснила Ольга Давид. 

Експерт ГО «Український центр суспільного розвитку» Юрій Подорожній нагадав, що в Міністерстві внутрішніх справ вже заявили про понад три тисячі звернень щодо порушень під час цієї виборчої кампанії. 

– Відкрито понад сто кримінальних справ, частина з них скерована до суду. Щоправда, ці справи можна поділити на дві групи. Перша група – це коли суд не може винести рішення, тому що правоохоронці неправильно підготували документи для передання справи в суд. І друга група стосується незаконної агітації. Звісно, нас ще чекають і кримінальні справи. У Верховній Раді є законопроект, який передбачає посилення відповідальності за порушення, які відбуваються під час виборчої кампанії. Хоча законодавство, яке зараз чинне, не застосовується в повному обсязі, – вважає Юрій Подорожній.

Він зазначив, що в певний момент виборчі баталії перенеслися на вулиці у форматі кулачних боїв.

– Все йде до того, що деякі сили, якщо не буде обрано «правильного» кандидата, можуть вийти на вулиці. А ми підійдемо до того, що вибори можуть бути невизнаними, – попередив він. 

Довідка

Аналітичний звіт охоплює період від 14 січня до 28 лютого.  У дослідженні охоплено 60 засобів масової інформації: інтернет-видання, телебачення, радіо, друковані ЗМІ та соцмережі. 

Exit mobile version