«Як полегшити життя власникам автомобілів з іноземною реєстрацією та зменшити корупцію на пунктах пропуску Західної України».
Учасники:
· Павло Білецький, голова ГО «Західноукраїнська асоціація власників транзитних авто (ЗАВТРА)»;
· Олександр Крічфалуші, менеджер з розвитку ГО «ЗАВТРА»;
· Станіслав Бучацький, співкоординатор ГО «ЗАВТРА» у Львівській області;
· Роман Тузяк, голова відокремленого підрозділу ГО «ЗАВТРА» у Львівській області.
Довідка
На сьогодні, переважно, в прикордонних із ЄС областях України (Львівській, Закарпатській, Волинській, Чернівецькій та частково в Івано-Франківській, Тернопільській) налічується сотні тисяч автомобілів з іноземною реєстрацією. За зведеними даними ГО «Західноукраїнська асоціація власників транзитних авто», Держприкордонної служби та ДФС, кількість таких автомобілів в Україні сягає близько 400-450 тисяч одиниць. Майже 90% власників цих ТЗ користуються ними у режимі транзиту, аби уникнути сплати митних платежів, які в Україні у 2-3 рази перевищують вартість автомобіля, придбаного у Європі.
Як наслідок, з одного боку маємо ухилення від сплати податків, а з іншого — дірку у законодавстві, котра дозволяє українцям із прикордонних територій придбати утричі дешевші, ніж в Україні, і значно якісніші, за моделі українського автопрому, автомобілі. Однак, законно користуватися такими автомобілями не так уже й просто. У їхніх власників наразі є два варіанти: або розмитнювати автомобіль, або щоп’ять днів у межах однієї і десять – у межах двох митниць їздити на ньому за кордон.
Аби змінити такий стан справ ГО «ЗАВТРА» започаткувала на Закарпатті діалоги із владою, митниками, прикордонниками та дипломатами. Також активісти ГО «ЗАВТРА» розробили варіант законопроекту про тимчасове ввезення автомобілів з іноземною реєстрацією за певну оплату.