Власники автомобілів з іноземною реєстрацією хочуть перекривати кордон та позиватися до митників

Автомобілісти, які володіють автомобілями з іноземною реєстрацією, об’єдналися у Західноукраїнську асоціацію власників транзитних авто «ЗАВТРА». Їхня мета – захист прав автомобілістів, які користуються автомобілями, придбаними за кордоном.

Заради цього вони мають намір апелювати до нардепів з вимогою змінити законодавство, а в окремих випадках будуть звертатися й до суду. Про це сьогодні, 9 грудня, під час прес-конференції на тему: «Як полегшити життя власникам автомобілів з іноземною реєстрацією та зменшити корупцію на пунктах пропуску Західної України», яка відбулася у Львівському прес-клубі, повідомив голова ГО «Західноукраїнська асоціація власників транзитних авто (ЗАВТРА)» Павло Білецький.- Зараз кожен власник такого автомобіля повинен щоп’ять днів виїжджати за митну територію України . Це дуже незручно і для  автомобілістів, і для будь кого, хто перетинає кордон в інших справах і змушений вистоювати страшенні черги на українських кордонах. Крім того, це створює можливості корупції на пунктах пропуску, бо щоб не втрачати час у чергах, дехто готовий купувати місце ближче до кордону, – каже він. За його словами, асоціація підтримує кілька законопроектів, які передбачають або збільшення часу транзиту, або зменшення суми розмитнення, або дозволи на тимчасове ввезення.  – Ми й самі розробили законопроект, який стосується ввезення автомобілів. Як один із варіантів, ми пропонуємо платити за ввезення автомобілю за рік. За нашими підрахунками, бюджет країни поповниться сотнями мільйонів євро. Ми намагалися просунути цей законопроект через фракцію «Сапомопіч», вони прочитали. Їм дуже сподобалося, але чомусь забули і проігнорували, – каже Павло Білецький.За його словами, до прикладу, якщо автомобіль має об’єм двигуна півтори тисячі кубометрів і вік – більше п’яти років, то його власник заплатить сто євро в рік. Крім того, члени асоціації вважають, що прийняття такого закону дозволить українцям купувати за кордоном дешеві, але якісні автомобілі з невеликим пробігом, що набагато поліпшить екологічну ситуацію в країні. Також вони наголошують, що наразі намагаються достукатися до нардепів і переконати їх змінити закони. Проте, якщо це не вдасться, то доведеться вдаватися до радикальних методів – перекривати дорогу на митниці. – Ми цього зараз не хочемо робити, тому що через кордон переїжджають такі самі люди, як і ми, то ж ми не хочемо створювати їм незручності, – каже голова асоціації. Раніше власники автомобілів з іноземною реєстрацією вирішували свою проблему просто: пересікали український кордон, розверталися на нейтральній смузі і поверталися в Україну, не заїжджаючи в іншу країну. –

Але в 2013 році українські митники заборонили робити «пересічку» на нейтральній смузі. Поставили там бетонні плити. Ми тоді заблокували автомобілями пукти пропуску. Ця наша акція набула публічності. А митники і прикордонники дуже бояться публічності. Після цього в Закарпатті на пункті пропуску ці плити забрали. А ось в інших областях залишили. І тепер автомобілісти приїжджають до нас, – каже Павло Білецький.  За словами голови відокремленого підрозділу ГО «ЗАВТРА» у Львівській області Романа Тузяка, забороняти українцеві розвертатися на нейтральній смузі і повертатися додому – це незаконно.- У нас в Конституції прописано, що кожен громадянин України має право в будь-який час повернутися додому. Я не повинен пояснювати, чому я повертаюся. Може в мене щось вдома сталося, може гроші забув чи документи, чи щось інше сталося. Ми будемо вивчати законодавство і подавати судовий позов, – каже він. Менеджер з розвитку ГО «ЗАВТРА» Олександр Крічфалуші зауважив, що і ця вимога з перетином кордону щоп’ять днів дуже обмежує власників авто з іноземною реєстрацією.  – Якщо я маю поїхати до Києва на кілька днів, то я ніяк не встигаю на цю «пересічку» фізично. То ж виходить втрата і грошей, і часу, – каже вінА якщо власник такого автомобіля не перетинає щоп’ять днів кордон, то це тягне за собою величезні штрафи: до десяти перших днів – 117 гривень за кожен протермінований день, а від десяти днів і більше – до восьми з половиною тисяч гривень і аж – до конфіскації автомобіля. ДовідкаНа сьогодні, переважно, в прикордонних із ЄС областях України (Львівській, Закарпатській, Волинській, Чернівецькій та частково в Івано-Франківській, Тернопільській) налічується сотні тисяч автомобілів з іноземною реєстрацією. За зведеними даними ГО «Західноукраїнська асоціація власників транзитних авто», Держприкордонної служби та ДФС, кількість таких автомобілів в Україні сягає близько 400-450 тисяч одиниць. Майже 90% власників цих ТЗ користуються ними у режимі транзиту, аби уникнути сплати митних платежів, які в Україні у 2-3 рази перевищують вартість автомобіля, придбаного у Європі.Як наслідок, з одного боку маємо ухилення від сплати податків, а з іншого — дірку у законодавстві, котра дозволяє українцям із прикордонних територій придбати утричі дешевші, ніж в Україні, і значно якісніші, за моделі українського автопрому, автомобілі. Однак, законно користуватися такими автомобілями не так уже й просто. У їхніх власників наразі є два варіанти: або розмитнювати автомобіль, або щоп’ять днів у межах однієї і десять – у межах двох митниць їздити на ньому за кордон.Аби змінити такий стан справ ГО «ЗАВТРА» започаткувала на Закарпатті діалоги із владою, митниками, прикордонниками та дипломатами. Також активісти ГО «ЗАВТРА» розробили варіант законопроекту про тимчасове ввезення автомобілів з іноземною реєстрацією за певну оплату.

Архіви