З початку роботи патрульної поліції у Львові, 24 серпня 2015 року, полісмени виписали штрафів на 12 млн. гривень.
З них половину громадяни вже сплатили самостійно. Ще два мільйони стягнуто за судовими рішеннями.
Про це сьогодні, 22 квітня, під час інтерв’ю-прес-конференції на тему: «Що гальмує подальше реформування патрульної поліції Львова», яка відбулася у Львівському прес-клубі, повідомив начальник управління патрульної поліції Львова Антон Пузиревський.
– Порівнянно з іншими областями тенденція доволі позитивна, – констатує він.
Порівнюючи початок роботи патрульної служби у Львові з сьогоденням, лейтенант Пузиревський зізнається, що нині вже все є не так романтично, як було.
– Більшість працівників прийшли з вулиці. Вони не були правоохоронцями. Вони були громадою, а зайняли місця правоохоронців, – каже поліцейський.
Однією з найбільших психологічних проблем на початках, за його словами, було вміння абстрагуватися і не ставати на той чи інший бік у конфліктних ситуаціях.
– Патрульна поліція прибуває першою на виклик. А там бувають і сімейні сварки, і бійки, і діти страждають, бувають загиблі. Потрібно прийняти цей момент, не ставати на позицію однієї чи іншої сторони, залишатися нейтральними. Хтось приймає легше, хтось важче, – розповідає Антон Пузиревський.
Також непросто було об’єднати функції трьох різних служб, які виконували кожна свою роботу.
– Раніше було ДАІ, яке забезпечувало дотримання правопорядку на дорогах, дільничі та безпосередньо патрульно-постова служба. Тепер патрульна поліція Львова виконує функції всіх цих трьох складових поліції. Спочатку здавалося, що це неможливо поєднати, що мусить бути розмежування. Але вже маємо результат – люди працюють і задоволені, – констатує він.
Зараз, за його словами, патрульна поліція працює за новим графіком – день, день, вихідний та ніч, ніч, вихідний.
– Адаптація відбулася впродовж тижня. Тоді були скарги, був негатив. Але зараз сприймають позитивно, тому що люди мають більше вільного часу, – каже начальник управління патрульної поліції Львова.
Що стосується обідньої перерви, то на неї дають одну годину, але можна обідати двічі впродовж зміни – по півгодини чи чотири рази – по 15 хвилин.
– Але коли вони обідають, та бачать правопорушення або отримують завдання, вони не можуть не відреагувати. Водночас, є зміна в 12 годин. Але якщо патруль є на виклику чи оформляє якесь правопорушення, то вони його доводять до завершення. Не можна сказати: моя зміна закінчилася, я йду додому, – каже Антон Пузиревський.
Щодо екіпажів, які працюють на дорогах області, то в одній машині перебуває дві особи.
– Цього недостатньо. Бувають випадки, коли відстань між патрулями складає сто і більше кілометрів. Тому оперативно прибути на допомогу іншому патрулю практично неможливо. Або ж на КПП є патрульний автомобіль та три особи. І якщо автомобіль змушений оперативно виїхати на місце події, то на посту залишається одна людина. А це – неприпустимо, – розповідає начальник управління патрульної поліції Львова.
Тому, орієнтовно через місяць, в кожну машину додатково посадять по одній особі та ще додаткову – на КПП з нового випуску патрульних поліцейських, який відбувся два дні тому.