На неефективні «розумні» світлофори Львів взяв кредит – 2,7 млн євро

У Львові побільшало транспортних корків через нові дорогі «розумні» світлофори. Такий висновок під час брифінгу в Прес-клубі на тему «Скільки коштували Львову «розумні світлофори» і що місто отримало від цього проекту?» оприлюднив начальник відділу Державтоінспекції Львова Богдан Мицак. За словами пана Мицака, внаслідок роботи нових світлофорів, які змонтували на 13 перехрестях, нині виникають суцільні незручності. «У районі вулиць Коновальця, Мельника, Чупринки ніколи не було корків, – каже Богдан Мицак. – А через «розумні» світлофорам тут виникли корки, і транспортним засобам проїхати неможливо».

Нагадаємо, що розумні світлофори влада міста змонтувала кілька місяців тому і пообіцяла, що це чудо німецької техніки відрегулює транспортний рух у щільно закоркованому Львові. Але як показала практика, світлофори лише ускладнили ситуацію, оскільки не призначені для міст, де відсутня продумана схема руху: транспортні розв’язки, парковки тощо. Крім того, німецькі свтлофори виходять з ладу через нестабільну українську напругу.

Львівський прес-клуб, за словами керівника медіа-проекті Романа Шостака, скерував два запити у Львівську міську раду, аби з’ясувати, хто був ініціатором ідеї придбання світлофорів, скільки вони коштували міському бюджету, як визначали підрядника проекту тощо.

Як повідомили у Львівській міськраді, ідею розумних світлофорів до Львова привіз міський голова Андрій Садовий. 2008 року під час інвестиційного форуму у Лондоні у штаб-квартирі ЄБРР представники банку звернулися з до нього з пропозицією – започаткувати співпрацю у сфері муніципального розвитку.

2009 року була підписана кредитні угода, згідно з якою львівське комунальне підприємствр "Львівавтодор" отримало 2,7 млн євро на реалізацію проекту управління дорожнім рухом у Львові. Кредит отримали під 5,5% річних. Кінцевий термін його повернення – березень 2019 року. Фірму, яка встановлювала світлофори на вулицях Львова, обирали через міжнародні торги, згідно з правилами закупівлі товарів та супутніх послуг ЄБРР. Для того, щоб освоїти ці кошти у Львові спеціально створили комунальне підприємство «Агенція дорожнього руху».

Німецька фірма-підрядник, яка встановлювала «розумні» світлофори, не врахувала всі технічні параметри української електромережі. Саме через те є загроза, що прилади можуть не витримати перепадів напруги і згоріти. Про це під час брифінгу заявив депутат, член інженерного господарства, транспорту і зв’язку ЛМР Юрій Кужелюк. У Львівській міській раді не планують надавати додаткові кошти на стабілізатори напруги для «розумних» світлофорів.

«Кожен проект має починатися з технічного завдання. Думаю, це промах підрядників, бо вони хотіли зекономити, – переконаний депутат. – Більше того, на звичайні світлофори грошей у місті немає».

Начальник відділу ДАІ Богдан Мицак зауважив, що нові світлофори повноцінно запрацюють аж у 2013-му, наразі їх тестують. З його слів, нові світлофори не дають бажаного ефекту ще й через низку недопрацювань. Зокрема, переконаний керівник відділу ДАІ, слід відділити рух електротранспорту від руху решти авто, інакше «зелена хвиля» для трамваїв не діятиме.

А вирішення проблемних питань з організації дорожнього руху у Львові треба розпочанати з облаштування паркувальних майданчиків для авто, наголосив начальник відділу ДАІ.

Архіви