На Львівщині рівень об’єктивності ЗМІ найвищий в Україні – експерти

На Львівщині рівень об’єктивності ЗМІ не дотягує до ідеалу, але є суттєво вищим, ніж в цілому по Україні.

Про такі результати дослідження, що проводилися у вересні-листопаді 2013 року, сьогодні під час прес-конференції повідомила соціолог, керівник Українського центру вивчення громадської думки «Соціоінформ» Наталія Зайцева-Чіпак.

За її словами, інформаційний простір Львівщини є доволі демократичним, однак не завжди об’єктивним. Така демократичність інформаційного простору досягається завдяки функціонуванню на Львівщині великої кількості медіа.

«Саме завдяки різноманіттю впливових ЗМІ, які мають різних власників, і досягається певна гласність», – додала вона.

Однак, за її словами, гласність ще не є свідченням об’єктивності місцевих ЗМІ.  Наталія Зайцева повідомила, що майже усі експерти під час опитування не змогли назвати жодного ЗМІ, яке б цілком об’єктивно висвітлювало ситуацію у місті Львові та області.

«На думку експертів, медіа на Львівщині не є до кінця об’єктивними. Відповідно читачам потрібно шукати інформацію співставляючи джерела з різних груп впливу: газет, журналів, радіо, телебачення», – додала вона.

Як показали результати дослідження, за об’єктивністю рівень регіональних ЗМІ не дотягує до ідеалу, але є суттєво кращим, ніж в цілому по Україні.

«Однак, цей рівень набагато нижчий, ніж у Європі, де ЗМІ можуть собі дозволити і незалежність, і об’єктивність», – додала соціолог.

Одна із основних причин низького рівня об’єктивності є те, що на Львівщині немає жодного ЗМІ, що може претендувати на статус громадського ЗМІ. За її словами, кожне ЗМІ має власника від якого є цілком залежним.

«Також у низькому рівні об’єктивності винна низька платоспроможність населення. Мешканці Львівщини не в стані заплатити велику кількість коштів за ту ж газету чи платне телебачення. Відповідно маємо ситуацію, коли ЗМІ не є самоокупними», – повідомила Наталія Зайцева-Чіпак.

Найбільш вразливими, за її словами, є медіа районного рівня, оскільки вони апріорі не можуть вийти на самоокупність, адже у них невелика аудиторія та ще менш платоспроможне населення.

Експерти також наголошують на тому, що окремі теми, зокрема соціально-економічні, висвітлюються вкрай обмежено. «Є ціла низка тем, які не висвітлюються тому, що вважається, що вони будуть непопулярними серед населення. Зокрема це  теми, які пов’язані із розподілом бюджету, проблеми пов’язані із місцевою владою, пряма критика влади, а також суди, прокуратура, міліція. Маємо й певну соціальну проблематику, для прикладу – сміттєзвалище, сланцевий газ – це те, що має серйозний резонанс, однак зачіпає інтереси багатьох «гравців»», – додала вона.

Також причиною наявності низької об’єктивності у медіа є й те, що на Львівщині більшість ЗМІ, намагаючись підтримувати репутацію, подають факти, уникаючи аналітичних матеріалів та оцінок щодо «незручних» тем.

Натомість, за її словами, третина мешканців області повідомляють, що вони не мають доступу до об’єктивної інформації – 23 %. Ще 25 % не можуть відповісти: об’єктивну вони інформацію отримують чи ні. І близько половини мешканців області вважають, що вони мають доступ до такої інформації.

«Також 33 % вважають, що об’єктивну інформацію можна отримати у обласних ЗМІ і 20 % вважають, що можуть отримати її в районних ЗМІ», – додала соціолог.

За її словами, у порівнянні об’єктивності різних рівнів ЗМІ експерти вибудовують ієрархію: обласні-загальнонаціональні-районні медіа. Натомість населення ж у питаннях місцевого значення бачить таку послідовність: обласні-районні-загальнодержавні, а у питаннях всеукраїнського значення віддають перевагу національним ЗМІ-обласним-районним.

Нагадаємо, за словами виконавчого директора Львівської обласної організації КВУ Оксани Дащаківської, під час цьогорічної президентської виборчої кампанії у львівських ЗМІ було мало джинси.

Архіви