Site icon Прес-клуб

Львів будує бюджетоспалювальний завод, від яких відмовляються у Польщі і яким не вірять у Здолбунові, – експертка

Після спорудження заводу з механіко-біологічної переробки відходів львів’яни платитимуть за вивіз сміття ще дорожче і проблема з його захороненням не буде вирішена.

Гроші на вітер: спорудження застарілого й неефективного сміттєвого заводу на вул.Пластовій, 13 у Львові, під який влада вже взяла кредит – 25 млн євро, не вирішить сміттєву кризу, а, навпаки, загострить її. До того ж, зведення цього об’єкту багаторазово боляче вдарить по кишенях містян.

Такий висновок зробила Андріана Шехлович, економістка, голова економічної експертної групи Української Галицької партії. Вона порахувала борги міської влади на подолання сміттєвої кризи і переконалася, що чиновники рухаються не в тому напрямку.

– Зараз вже 35 млн євро взято в кредит,  з них 25 млн це від ЄБРР, який ми будемо віддавати 13 років, 5 млн – пільговий кредит і 10 млн євро – це від Фонду “Енергоефективність”, який не потрібно повертати, –  повідомила Андріана Шехлович на засіданні у Львівському пресклубі з теми «Наскільки вирішує проблему сміття у Львові завод з переробки твердих побутових відходів, який будує міська влада?». – Сама ж технологія будівництва механіко-біологічного заводу не є інноваційною. Усі заводи, які побудовані в сусідній Польщі, еволюційно відмовляються від цієї технології перероблення відходів.

Що ж стоїть за сумою у 35 млн євро, і що нам дасть на виході цей завод? Хоч як переконує нас у цьому влада, але львів’янам не варто сподіватись, що сміття буде належно утилізоване, зауважила Андріана Шехлович.

– Мусите знати, що, перш за все, 35% відходів буде захоронюватись одразу, але де їх захоронювати – влада не знає, –  пояснила експертка. – Ще 25% – це компост, який передбачається на рекультивацію Грибовицького сміттєзвалища та удобрення парків. Решта 40% –  це тверде відновлюване паливо, на якому завод мав би заробляти, продаючи його на цементні та інші заводи (або ж спалювати на ТЕЦ).

Але якраз отут і починаються маніпуляції з боку влади, яка розповідає мешканцям Львова дуже різні ортимістичні історії. Однак, на жаль, жодна з цих історій не подібна на правду, вважає Андріана Шехлович.

– ЛКП “Зелене місто” запевняє, що це паливо буде спалюватись на Івано-Франківському цементному заводі, але жодного підтвердження від цього заводу немає, і завод технологічного до цього не готовий, –  поінформувала Андріана Шехлович. –  Потім вони (ЛКП “Зелене місто” – DL) почали говорити про Кам’янець-Подільський цементний завод. Цей завод розташований за 350 км від Львова. Логістично і транспортно возити туди паливо – не рентабельно. Тепер вони кажуть про Здолбунівський цементний завод. Так, справді, Здолбунів погодився – попри потенційну погану якість цього виду палива. Але на Здолбунівському заводі наголошують, що їм потрібно за кожну тонну ще й доплачувати 1000 грн, щоб вони якось те наше львівське сміття забрали. Тобто, не нам платитимуть, а ми платитимемо! Можемо лише уявити, які тарифи можуть бути після будівництва цього переробного заводу.

Зараз сміттєве питання, за інформацією економістки, коштує міській скарбниці 600 млн грн. З них 300 млн. грн  ми просто віддаємо на захоронення, а 270 млн сплачують мешканці Львова.  Після того, як збудують сміттєпереробний завод, буде скеровано в середньому 710 млн грн на поводження з ТПВ. Очевидно, що тарифи для львів’ян зростуть. І це ще без врахування відсотків, які Львів – як гарант позики ЄБРР для ЛКП “Зелене місто” – зобов’язаний повертати впродовж 13 років за кредити. І всі ці гроші братимуть з кишені кожного жителя Львова.

– Тому сміттєпереробний завод, який влада планує спорудити на вул.Пластовій і з яким пов’язані численні судові позови, аж ніяк не є панацею, котра вирішить проблему зі сміттям у Львові. Необхідна комплексна стратегія у цьому питанні, причому на рівні держави. Адже інші міста теж потерпають від сміттєвої кризи, –  підсумувала Андріана Шехлович.

Довідка

За інформацією пресслужби ЛМР від 27 серпня, ЄБРР погодив учасників, які візьмуть участь у наступному етапі тендеру з будівництва сміттєпереробного комплексу у Львові на вулиці Пластовій, 13. Свої технічні пропозиції подали чотири учасники — компанія Eggersmann Anlagenbau GMBH (Німеччина), Компанія Control Process S.A. (Польща), консорціум із двох фірм — WTT (Нідерланди) та Axis (Литва), консорціум із двох фірм — MUT (Австрія) та Dogusan (Туреччина). Усі вони мають досвід спорудження таких об’єктів — це було однією із основних вимог.

ЄБРР кредитує у Львові побудову сміттєзаводу застарілої технології і на аварійній ділянці, – експертка.

Верховний Суд опосередковано підтвердив заборону будівництва сміттєпереробного заводу у Львові.

Засідання 27 серпня 2020 року
Відео: Львівський пресклуб

Exit mobile version