Довіра до ЗМІ падає, до соцмереж – росте, – соціолог

Сьогодні, коли на екрані телебачення з’являється інформаційне повідомлення, то людина бачить не точку зору, а обличчя гаманця. І канали в масовій свідомості мають не назви, а імена людей, які стоять за ними.

Про це сьогодні, 25 травня, під час круглого стіл на тему: «Громадська думка населення України щодо корупції у медіасередовищі. Індекс сприйняття корупції в українських ЗМІ. Результати досліджень», яка відбулася у Львівському прес-клубі, заявив професор соціології (Білорусь) Андрій Вардомацький, який проводив опитування мешканців Білорусії щодо подій в Україні.

– Через це відбувається падіння довіри людей до ЗМІ. Тому що відбувається не відстоювання точки зору, а йде відстоювання позицій гаманця. Тому відбувається відхід від засобів масової інформації до індивідуальних. І людина буде сприймати ту інформацію, в формуванні якої вона сама взяла участь. Як це відбувається у соціальних мережах, – каже він. 

З іншого боку, за словами соціолога, суспільна думка розвивається за своїми законами і з часом відбувається явище , яке називається «ефект негативної адаптації», коли інформація, що подається з екранів телебачення, сприймається інакше. Біле сприймається як чорне, тепле – як холодне, позитивна інформація в одному об’єкті сприймається як негативна.

– Білоруські телепрограми новин не пропонують точку зору, яка відрізняється від російської. Якщо ця різниця і є, то це буде тільки інше емоційне забарвлення. Наприклад, буде називатися не бойовик, а ополченець. Але білоруські ЗМІ не пропонують принципово нову точку зору, – каже Андрій Вардомацький. 

Архіви