Site icon Прес-клуб

Чотирнадцять регіональних медіа прийняли Політику гендерної чутливості

Не ставитися до колег як до обслуговуючого персоналу, не принижувати за статевою/гендерною ознакою, дотримуватися гендерного балансу при підготовці журналістських матеріалів, не використовувати і не поширювати стереотипні образи фемінності та маскулінності, дискримінаційного та сексистського контенту – ці та низка інших принципів роботи задекларували 14 редакцій регіональних друкованих та інтернет-видань України у 2020 році.

Першим із них став колектив мережі гіперлокальних медіа Волині Район.in.ua, який сьогодні об’єднує 30 сайтів. Як стверджує керівниця інноваційних проєктів CID Media Group (а раніше – очільниця мережі) Наталка Пахайчук, кожен із пунктів проекту Політики гендерної чутливості, який запропонував Волинський прес-клуб, іще минулого року обговорювали на конкретних прикладах комунікації в колективі і журналістських матеріалів своїх видань. “Наявність такого документа для нас важлива з кількох причин. По-перше, до нас постійно приходять нові люди (з університету, з інших медіа), й існування зрозумілих правил роботи сприяє швидшому налагодженню якісної співпраці. По-друге, для партнерів – це прозорість і чітке розуміння того, як ми позиціонуємо себе в медіапросторі. А читачі отримують якісну інформацію, без стереотипів і упереджень”.

Друге видання, яке прийняло Політику гендерної чутливості, – одеська газета “Порто-франко”. За словами заступника головного редактора Олександра Галяса, колектив видання завжди дотримувався принципу недискримінації за будь-якою ознакою, гендерною – зокрема, тож виокремлення і систематизація внутрішньоредакційних “правил гри” є логічним і зрозумілим кроком. “А стимулом до цього стала наша участь у конкурсах матеріалів на гендерну тематику, які щороку організовує Волинський прес-клуб. Завдяки цьому і подальшій співпраці з цією медіа-організацією ми почали більше уваги звертати на гендерну тематику і політику гендерної чутливості видання зокрема”, – зауважив журналіст.

Наприкінці 2020 року до цих видань доєдналося ще 12 регіональних медіа, котрі стали партнерами проєкту Волинського прес-клубу “Гендерночутливий простір сучасної журналістики”:

Сьогодні редакції бачать і реагують на зміни, які відбуваються в суспільстві. Головна редакторка видання “Новини Шумщини” Алла Омельчук зазначає: “Політика гендерної чутливості, яку ми розглянули і прийняли колективом, буде полегшувати нашу роботу. Ми йшли до цього кроку вже давно, адже розуміємо, що сьогодні суспільство применшує роль жінки. Тож хочемо показати і пояснити в своїх публікаціях, що гендерна рівність – це про рівні можливості”.

Про новий (і, сподіваємося, успішний) досвід діяльності цих редакцій – вже в наступному році.

Політика гендерної чутливості медіа

____________

Розробка і впровадження Політики гендерної чутливості відбувається за сприяння проекту Волинського прес-клубу і Гендерного центру Волині “Гендерночутливий простір сучасної журналістики”, який реалізовується у парнерстві з Незалежною мережею прес-клубів України за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews

Exit mobile version