Зворотний ефект: як у Львові чорний піар допомагає підняти рейтинг кандидата

Пишіть, що хочете, лише не переплутайте прізвище. Якщо на тебе вилили бруд, то цілком ймовірно, що він спрацює тобі на користь, а не проти тебе.

Роман Фединяк, громадський активіст, представник партії “Слуга народу” розповів, як масштабна кампанія у соцмережах проти нього в підсумку склала йому високий рейтинг на минулих парламентських виборах, пише DailyLviv.

– Щойно я встигав викласти якийсь пост, як мене активно коментувала ціла партія ботів із політичного табору конкурентів, – розповів він на засіданні «Чорний піар і маніпуляції на місцевих виборах: як це впливає на рейтинги кандидатів?» у Львівському пресклубі. – Я був шокований тим, що про мене писали: починаючи від першої двійки в школі і закінчуючи тим, що я ніде взагалі не вчився. Здебільшого інформація була або перекрученою або відверто брехливою. Але я помітив, що у мене стало дуже багато підписників. Люди цікавились: а хто ж це такий? У підсумку я отримав настільки високий рейтинг на виборах, на який навіть і не сподівався.

Утім, вважає Роман Фединяк, боротися проти неправдивої інформації потрібно:

– Якщо ти мовчиш – люди думають, що погоджуєшся із тим чи іншим фактом. Так, у нас немає покарання за «чорний» піар, проте є законодавча відповідальність за наклеп. І той, хто сказав про тебе неправду, мусить за свої слова відповідати. Якщо про якогось кандидата постійно розповідати, який він негідник, які погані вчинки робить – виборець відчуватиме до нього злість. А коли ми злі, роздратовані – то втрачаємо здатність критично мислити. Власне цей психологічний момент і використовують майстри «чорного» піару. Ось чому я вважаю, що на наклепників слід подавати до суду. Навіть якщо цей суд відбудеться після виборів, які ти програєш, це треба зробити. Бо брехня не має бути безкарною, – наголосив він.

Роман Фединяк нагадав, як нещодавно у Львові викрили «ботоферму», котра фінансувалась з Російської Федерації, і закликав користувачів соцмереж ретельно перевіряти інформацію, яку їм підкидає ворог.

Крім того він попросив виборців не дуже довіряти різноманітним рейтингам, які ледь не щодня з’являються у медіа:

– Потрібно розуміти, що ці рейтинги замовляють самі кандидати в депутати. І вони не шкодують на це грошей. За кругленьку суму соціологи «намалюють» клієнтові те місце у списку, яке він сам забажає, а його найбільшого конкурента опустять на ту сходинку, яку потрібно.

Роман Фединяк зауважив, що на місцевих виборах кандидатів стало більше. І на такі вибори зазвичай ходять свідомі громадяни, які більше керуються фактажем, а не емоціями та нав’язаною інформацією. Тому він вірить, що на Львівщині люди зроблять правильний вибір.

У Львові розповіли про «метод Геббельса» у передвиборчій агітації.

Відео: Львівський пресклуб

Архіви