Жодна політсила не повинна вигравати від воєнного стану, – депутат у Львові

Які політичні сили і потенційні кандидати в Президенти виграли чи програли від процесу і результату прийняття рішень про запровадження воєнного стану?

 На це запитання по-різному відповіли учасники засідання громадського прес-центру "Вибори-2019" у Львівському прес-клубі 29 листопада на тему: "Які корективи у перебіг передвиборчої кампанії внесе запроваджений в Україні воєнний стан?"

– Жодна політична сила не повинна вигравати від воєнного стану, – заявив Ярослав Качмарик, депутат Львівської обласної ради, фракція ВО "Батьківщина". – Очікування від рішеннь (Президента і Верховної Ради – ред.) неоднозначні і не на користь Петра Олексійовича, оскільки все-таки його наміри були змінені в частині вимог значної кількості депутатів Верховної Ради. І я думаю, що народ України вдячний за те, що депутати об’єдналися і є рішення, яке воно є. Важливо, що в цьому рішенні точно визначена дата проведення президентських виборів – 31 березня 2019 року. Це також перемога депутатів Верховної Ради, і я переконаний, що саме це рішення буде на користь ВО "Батьківщина". І переможець опитувань, і майбутніх голосувань очевидний – це лідер "Батьківщини" Юлія Володимирівна Тимошенко. 

– На мою думку, такий крок Президента на четвертому році президентства говорить про те, що таким чином він намагався для себе отримати якість політичні дивіденди, – переконана правозахисниця Олена Степанова. – Тому що, вводячи воєнний стан, він висловлював думку багатьох українців, однак сама форма – як він це зробив – вона, звісно, добавила йому багато мінусів. З одного боку в чомусь він свій рейтинг підняв, оскільки він, накінець, спромігся ввести воєнний стан. Але те, як він це зробив, я вважаю, додало йому мінусів. 

– Якщо говорити про президентські вибори, то він (Президент – ред.) задав певний тренд і задав певний тон цьому всьому процесу, – вважає Віталій Ковтун, голова правління ГО "Європейський освітньо-культурний центр". – На велику радість українського суспільства сам процес прийняття рішення і засідання парламенту проявили і показали, що всередині влади української є система противаг і стримувань. Тому що багато фракцій, які не складають провладну коаліцію, готові були голосувати за пропозицію про 60 днів і воєнний стан на всій території України. І очевидно, що результатом (кінцевого варіанту рішень – ред.) став внутрішній тиск – тієї самої фракції "Народного фронту". Це як би збалансувало процес, і Президент був змушений враховувати навіть внутрішні коаліційні домовленості. Тому ризик якоїсь диктатури чи авторитарності можемо мінімізовувати. Але в плані політичного дискурсу, очевидно, що Президент отримав можливість проявляти певну ініціативу. І, зрештою, це якось вплине і на його особисті рейтинги. Залежно від того, як його команда зуміє скористатися цим воєнним станом, який дуже зручний насправді для влади.

Віталій Ковтун зауважив, що воєнний стан протестує здатність місцевих адміністрацій бути активними в плані підтримки Президента. 

– Реальні висновки, хто виграв, хто програв, що здобув і що втратив, ми зможемо зробити лише через 30 днів, – сказав політичний експерт Олексій Роговик, голова ГО “Аналітичний інформаційний центр “Вільний голос”. – Очевидно, що в умовах жорсткої нестабільності, особливо, коли є якась військова загроза, то певні дивіденди набирає чинна влада і Президент. Але, враховуючи ті всі скандальні моменти і процедурні речі, непослідовність, яка мала місце багато років, може є і певний баланс між плюсами і мінусами, які здобув чинний Президент. Щодо інших кандидатів: я теж думаю, відбувся певний баланс. 

dailylviv.com

Архіви