Як одна онлайн-гра допомогла вирішити багато серйозних проблем

Щоб не просто виживати, а розвиватися і ставати успішними, реформованим місцевим редакціям необхідно стати авторитетними і популярними медіа своїх громад. Здавалося б, це очевидно. Але що можна робити для цього, коли в штаті часто лише двоє пишучих людей, а з фінансами постійні проблеми? Нашим героям дала підказку … онлайн-гра. Але не звичайна, а ділова навчальна гра-змагання “Турбо-батли” (https://abo.media/turbobattles), що її Тернопільський прес-клуб організував у партнерстві з агенцією розвитку локальних медіа «АБО».

Впродовж 4-х місяців 9 редакцій з різних регіонів виконували завдання менторів, спрямовані на те, аби покращити якість контенту, максимально активізувати сторінки видань у соцмережах, і передусім – допомогти їм стати впливовими майданчиками для вирішення проблем громад. Скажемо відразу, що бажаючих взяти на себе чималий обсяг додаткової роботи було не так просто, дехто вже й в процесі не раз хотів зійти з дистанції. Але був чудовий стимул – у фіналі переможців чекали призи у вигляді такої потрібної редакціям сучасної техніки. Тоді учасники ще не знали, що здобудуть набагато більше й цінніше. А результати почали з’являтися дуже швидко.

Одне із завдань, приміром, стосувалося історій місцевих активістів, чиї ініціативи посприяли вирішенню загальних проблем  ( у фокусі  були покрокові інструкції з власного досвіду, як реалізувати ініціативу від ідеї до втілення).  «Нижні Сірогози.City» написали про фермерів Сірогозщини, які, не чекаючи допомоги від держави, вкладають кошти в ремонт доріг! (https://nsirogozy.city/read/people/78127/fermeri-sirogozschini-ne-chekayuchi-dopomogi-vid-derzhavi-vkladayut-koshti-v-remont-dorig-foto ). Після публікації  до них за досвідом звернулися активісти з чотирьох областей.

Виконуючи завдання «Громада у смартфоні», журналісти редакцій проводили своєрідний експеримент,  чи реагують представники влади на критику\питання\зауваження у соцмережах. В результаті у «Межівському меридіані»  з’явилася публікація «Чи держава дійсно вже у смартфоні?»( https://bit.ly/3cLQfzH ) . Для його підготовки  редакція у одному з місцевих пабліків залишила коментар про доцільність підвищення тарифів на воду, що активно коментувався. “Як підсумок тепер  відбудуться громадські слухання в селищній раді по обговоренню тарифів на воду. Офіційні. Куди запрошують всіх бажаючих. Мабуть, таке вперше!” – сказав головний редактор Євгеній Майський.

Для виконання завдання «Кампанія «Підтримай своїх» потрібно було запустити флешмоб на сторінці видання у Facebook із закликом підтримати місцевих виробників і місцевий бізнес, який починав виходити з карантину.  Так от, пости «Деснянської правди» про це переглянули 44 519 чоловік! Відтак редакція отримала пропозиції  підтримати інші бізнеси, і взялася за цю справу. Величезний резонанс отримали й відповідні пости інших редакцій, і всі вони потім отримали замовлення на рекламу, бо підприємці були дуже вдячні за безкоштовну підтримку в такий скрутний час.

Далі – ще кілька прикладів, як діяльність редакцій в рамках «Турбо-батлів» посприяла вирішенню проблем.  Після публікацій Оксана Стародубець: «Я хочу жити заради своїх дітей…» та Оксана Бойко: «Мрію, щоб мої діти були здоровими» на сайті “Деснянської правди” у прес-центрі редакції тепер щоп’ятниці збираються діти з інвалідністю та їх батьки. А підприємці, у котрих є цікаві мистецькі проєкти, проводять з ними майстер-класи та спілкуються. Активістка з Болграда на Одещині після публікації про неї запустила в місті естафету чистоти, про що детальніше можна прочитати тут.  Після статті Купальний сезон: Чи готові до нього пляжні місця Горностаївщини на пляжі відремонтували дитячий майданчик, лавки, столики та роздягальні.  А в Мені після публікації на сайті Сусіди.City впорядкували дорожнє покриття – По вулиці Толстого в Мені асфальтівки поки не буде. Але дорогу вирівняли.

    За чотири місяці «Турбо-батлів», як засвідчили всі, без виключення, редактори, відчутно зросли і відвідуваність їхніх сайтів та сторінок у Фейсбуку, і увага громади до газети. А ось як пишуть керівники видань про інші здобутки. Людмила Пархоменко, редакторка газети «Деснянська правда»: «Ми навчилися яскраво привертати  увагу людей до проблем та успіхів глобальних на рівні регіону. Працюючи в турборежимі, ми стали постійно присутніми „в темі” Чернігова і його мешканців! І самі не встигли отямитися, як нас захопив цей вир! Адже отримали заряд натхнення й бажання змінювати світ. І –  зворотній потік енергії!». Любов Рудя, редакторка газети «Сільські новини» та сайту ГорностаївкаСН.info: «Це був гарний шанс перевірити свої можливості, зробити своє медіа цікавим, популярним та сучасним. Але головне – ми вчилися писати по-новому, творити сайт таким, щоб він був відвідуваним. Включившись у конкурс, ми геть забули про спокій і ускладнили собі життя, але водночас це дало нам змогу розвиватися, аби стати цікавими для наших читачів та бути корисними для громади». Євген Хрипун, редактор газети “Межівський меридіан”: «Завдяки проекту  побачили багато тем, які дійсно цікаві людям. Розпочався, так би  мовити, двосторонній процес. Адже, коли маєш зворотній зв’язок з читачем, окреслюються певні орієнтири. А ще приємно чути від наших передплатників, що газета останнім часом стає цікавішою. Ми ніби завершили  навчання. Але навчання зовсім не нудне, а в цікавому форматі, яке стимулювало ентузіазм та натхнення  у змаганні з іншими редакціями. Ми наче об’єднались з колегами, вийшовши за рамки своїх редакцій, громад, районів, областей. Відчуваємо себе  ширше і глибше звичного формату друкованого видання».

«Турбо-батли» завершилися. Під час зустрічі з переможцями у Тернополі ментори проаналізували зроблене і дали настанови на майбутнє. А Тернопільський прес-клуб вже готується до наступного етапу роботи в цьому напрямку. Бо ми також переконалися – це працює! 

На фото – під час зустрічі і нагородження переможців «Турбо-батлів» у Тернополі

Відеоролик https://tmcinfo.com.ua/video/u-ternopoli-nahorodyly-peremozhtsiv-turbo-batliv/

31.08.2020, 01:19
Архіви