23 грудня 2009 року у Прес-клубі відбувся круглий стіл на тему: «Відповідальність журналістів напередодні виборів». Він став частиною всеукраїнської інформаційної кампанії «Гідність журналіста», яка розпочалася 16 грудня з Одеси. У «круглому столі» взяли участь київські та регіональні журналісти, а також – представники громадського сектору Львівщини.
Дискусія розпочалася презентацією відеоролика про відповідальність журналістів, який створила Міжнародна громадська організація «Інтерньюз-Україна» в рамках інформаційної кампанії. Він поширюватиметься в Інтернеті за допомогою нових медіа. Ролик закликає журналістів бути гідними своєї професії, відповідальними перед суспільством, особливо напередодні виборів, і – не ставати інструментами в руках політиків.
У форматі вільної дискусії учасники «круглого столу» обговорили такі теми: принципи журналістської професії; тиск політиків і влади на журналістів напередодні виборів і як його уникнути; як журналісту не стати інструментом в руках політиків; чому від свободи слова залежить свобода всього суспільства і як її зберегти; як журналісти народжують політиків та ін.
Вахтанг Кіпіані, ведучий політичного ток-шоу «Українська рулетка» наголосив на відповідальності журналістів, запропонувавши власне визначення цього терміну: «Відповідальність – це не те, що тебе можуть засудити судом. Це – те, що ти плюєш у вічність». Андрій Куликов, ведучий ток-шоу «Свобода Слова» на каналі ICTV, експерт із засобів масової інформації підкреслив значення для суспільства і журналістів свободи слова і свободи загалом, зауваживши: «Вільний журналіст – це той журналіст, який не продається, хоча продає свої навички, вміння і обдарованість. І тим самим він узалежнює від себе свого роботодавця». Костянтин Квурт, голова правління МГО «Інтерньюз-Україна» проілюстрував, як журналісти можуть впливати на хід історії на прикладі геноциду в Руанді, що його, по суті, мимохіть спровокували медійники.
Керівник медіапроектів Прес-клубу Роман Шостак сказав: "Журналістика в Україні перебуває під постійним пресингом влади і капіталу. Однак журналіст-професіонал ні за яких обставин не має дозволити – ні собі опуститися, ні опустити себе – нижче від того рівня поведінки, який закреслює його як фахівця. Незалежно від побажань роботодавця, рекламодавця чи, навіть, публіки. У професіонала завжди є гідність, а негідник рано чи пізно втратить професіоналізм. Робота журналіста повинна приносити журналісту і творче, і громадянське задоволення. Якщо ж вона приносить тільки гроші, значить він продав разом з гідністю і професіоналізм. Кожні вибори в Україні для багатьох журналістів є вибором між легкими "політичними" грошима і важкими професійними принципами".
Доцент Львівського національного університету ім. Ів. Франка, директор видавництва «Астролябія» Олег Фешовець наголосив: «Ми живемо в умовах змішання прямо протилежних систем життєвих цінностей. А тому не варто покладати на журналістів надто велику відповідальність, як і виставляти за неї надто високу ціну».
Інформаційна кампанія «Гідність журналіста» є проектом Міжнародної громадської організації «Інтерньюз-Україна», що реалізується за підтримки Посольства Федеративної республіки Німеччина в Україні. Мета проекту – підвищити соціальну відповідальність журналістів напередодні виборів та запобігти медіа-корупції. У рамках кампанії пройдуть дискусійні «круглі столи» в Одесі, Львові, Донецьку та Черкасах, поширюватиметься відеоролик та радіо-реклама, а борди із закликами до журналістів з’являться в 16 обласних центрах. Усі продукти проекту, а також допоміжні матеріали для журналістів розміщуватимуться на сайті кампанії www.gidnist.info, який наразі розробляється.
Контакти:
Докладнішу інформацію можна отримати у директора з програмної діяльності МГО «Інтерньюз-Україна» Андрія Кулакова. Контакти: e-mail: akulakov@internews.ua тел.: (067) 243 63 56.