Телевізійне новинне мовлення – це мрець у труні, – Матвій Ганапольський

Через 5-7 років телевізійні новини матимуть нульовий рейтинг переглядів. Ця форма мовлення «догниває» останні роки. Такий невтішний прогноз озвучив громадський діяч, ведучий радіостанції "Ехо Москви" Матвій Ганапольський під час дискусії «Вплив ЗМІ на суспільні процеси в світі», яку організували Польський Інститут та Інститут книги у Львівському прес-клубі 13 вересня в рамках Форуму видавців.

Єдиний спосіб для громадського ТБ утвердитись і завоювати прихильність глядача – це подавати не новини, а думки і погляди.

«Сьогодні існує загальносвітове громадське мовлення, яке працює на всіх мовах і є поза конкуренцією –facebook. Найсвіжіші новини – там. Якщо в тебе у френдстрічці три тисячі друзів, то це три тисячі ньюсмейкерів зі всього світу, які безкоштовно повідомлять тобі найсвіжіші новини. Якщо ви підпишетесь на розсилання політологів газет New York Times чи інших, то ви отримаєте дещо цінніше. Сьогоднішнє покоління вже новини на телебаченні дивитись не буде», – впевнений Ганапольський.

На його думку, телебачення, звичайно, залишиться, але новинне мовлення доживає своє.   «Думаю, що через 5-7 років рейтинг новин буде нуль, оскільки завдяки інтернету з’являться якісь нові способи передачі інформації. Новини будуть вискакувати десь на холодильнику, наприклад. В якійсь мірі ми зараз говоримо про мерця, який лежить в труні. Залишилось підфарбувати його пудрою, закрити кришку і поховати», – підсумував російський журналіст.

Єдиний спосіб вижити для громадського ТБ і зацікавити це покоління  – це запропонувати йому «opinion»– думку, погляд. Саме це, на думку Ганапольського, зараз є і в майбутньому залишиться «елітним товаром» на ТБ: «Чому «Ехо Москви» є провідною радіостанцією? Тому що ми підібрали людей з власними поглядами і думками. Це елітний товар. Наприклад, новина: Янукович приїхав до Путіна в Москву, а Путін йому каже:   «Вирішуй – Росія чи ЄС!» І остання фраза: «З замисленим виглядом Янукович вийшов з кабінету». Після цього всі відразу кинулись до ЗМІ. Чому? Тому що саме ЗМІ можуть пояснити, що це означає, – резюмує Матвій Ганапольський. – У вас в Україні три політологи, два соціологи, та ще три яскравих особистості. Я розумію, що вони вам набридли, але любіть їх. І шукайте ще таких людей.  Бо в Росії  таких людей залишилось заледве п’ятнадцять на всю країну і їх постійно запитують по колу». 

Телебачення може бути цінним у висвітленні великих круглих столів. В тому, що закладене в англійському слові «opinion” – думка, погляд. Цінними є погляди на події. Відео дискусії дивіться тут.

 

Архіви