Про розрахунок вартості реклами під час виборів. Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ

На запитання відповідає медіа-юрист проектів Тернопільського прес-клубу Ігор ФЕДОРЕНКО. «Підкажіть, будь-ласка, як правильно розрахувати вартість політичної реклами під час виборів?»

– Якщо раніше у виборчому законодавстві була прописана формула розрахунку вартості одиниці друкованої площі, то з прийняттям  Виборчого кодексу України така умова зникла. Ви самостійно розраховуєте розцінки вартості одиниці друкованої площі окремо для робочих, і окремо для вихідних та святкових днів, а також окремо для різних сторінок видання, кольорового чи чорно-білого друку тощо.

Розцінки вартості одиниці друкованої площі для проведення передвиборної агітації за рахунок коштів виборчих фондів встановлюються відповідним засобом масової інформації не пізніше, ніж у перший день виборчого процесу відповідних виборів. Також статті 54 та 56 Виборчого кодексу зобов’язують засоби масової інформації:

– дотримуватись принципу рівних умов. Засіб масової інформації, який надав друковану площу одному кандидату, партії  – суб’єкту виборчого процесу, не може відмовити у наданні ефірного часу чи друкованої площі на тих самих умовах іншому кандидату, партії. (Ця вимога не поширюється на засоби масової інформації, засновниками (власниками) яких є партії – суб’єкти виборчого процесу).

– дотримуватись рівної оплати за одиницю друкованої площі: розцінки вартості одиниці друкованої площі для проведення передвиборної агітації не можуть змінюватися протягом виборчого процесу. Засіб масової інформації не може надавати знижку на оплату окремому кандидату, партії – суб’єкту виборчого процесу

Редакції друкованих засобів масової інформації усіх форм власності за письмовими запитами Центральної виборчої комісії, територіальної виборчої комісії зобов’язані надавати їм інформацію про використання друкованої площі для розміщення агітаційних матеріалів кандидатів, партій (організацій партій), а в разі необхідності – надсилати копії відповідних угод, платіжних документів та відповідні публікації.

   Консультації надаються в рамках виконання проекту Тернопільського прес-клубу «Сприяння медіа реформам та розвитку регіональної журналістики» за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.

    Запитання можна попередньо надсилати на таку електронну адресу – [email protected]

Архіви