На запитання відповідає медіаюрист проектів Тернопільського прес-клубу Ігор ФЕДОРЕНКО. «Чи повинен оплачувати розміщення публікації (передвиборної агітації) в газеті діючий депутат, якщо він балотується на наступний термін?».
– Згідно із статтею 51 Виборчого кодексу України передвиборна агітація – це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата, партію (організацію партії) – суб’єктів виборчого процесу. Передвиборна агітація здійснюється за рахунок коштів виборчих фондів кандидатів, партій (організацій партій) – суб’єктів виборчого процесу. Передвиборна агітація не може бути розміщена безкоштовно або оплачена з інших джерел, ніж поточний рахунок виборчого фонду. Виборчий кодекс не містить виключень для діючих депутатів.
Порядок використання друкованих засобів масової інформації, передбачений статтею 56 Виборчого кодексу, визначає, що умовами публікації агітаційних матеріалів є угода, яка укладається між розпорядником поточного рахунку виборчого фонду кандидата, партії та редакцією друкованого засобу масової інформації, а також надходження коштів на рахунок редакції друкованого засобу масової інформації. Без укладання угоди і надходження коштів публікація таких матеріалів забороняється.
Офіційні повідомлення в період виборчого процесу про дії кандидатів, які є посадовими особами органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, пов’язані з виконанням ними посадових (службових) повноважень, передбачених Конституцією України та законами України, і підготовані у порядку, передбаченому Законом України “Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації”, не належать до передвиборної агітації. Такі офіційні повідомлення не повинні містити коментарів агітаційного характеру, а також відео-, аудіозаписів, кінозйомок, фотоілюстрацій про дії зазначених осіб як кандидатів. У таких повідомленнях забороняється згадка про участь у виборах відповідних осіб чи про наміри щодо їхньої діяльності у разі обрання.
Консультації надаються в рамках виконання проекту Тернопільського прес-клубу «Сприяння медіа реформам та розвитку регіональної журналістики» за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.
Запитання можна попередньо надсилати на таку електронну адресу – [email protected]