Медіабізнес – це певний елемент більшої системи, яка в Україні називається «система політичної корупції» та має один ключовий важливий елемент, – інвестиція в політику і як наслідок – у владу. І є найбільш вдалою та прибутковою інвестицією.
Таку думку висловив під час круглого столу на тему: «Участь медіавласників в управлінні ЗМІ», який відбувся у Львівському прес-клубі, директор Львівського медіафоруму Остап Процик.
– Для того, щоби цю владу здобути, ти інвестуєш в медіа, щоби через них контролювати свідомість і мотивувати людей просувати ту чи іншу партію. Безперечно, ці гроші пізніше відбиваєш не з рекламних доходів. А з відкотів, корупції та інших речей, які тоді дає доступ до влади, – вважає він.
Іншої причини, чому багатії вкладають гроші в ЗМІ, він не бачить.
– Коли дивишся на баланси медіа, то не розумієш, чому свідомі та притомні люди ними володіють, бо це є суцільні збитки, – каже Остап Процик.
Але, на його думку, дуже швидко ці інвестиції в політичний імідж стануть також збитковими. Адже зараз, з розвитком технологій, читач, глядач та слухач отримує доступ до різних ресурсів, має можливість порівнювати і дуже легко відмовляється від ЗМІ, яке його розчарувало чи надокучило, на користь іншого джерела інформації.
– Раніше не знали, чи замовчує якусь тему газета «Сільські вісті», яку читали у віддаленому гірському районі, чи ні. Але дуже швидко буде доступ до будь- яких джерел інформації для всіх. І тоді ключовим буде не володіння тим чи інших каналом, тому що канал можна буде створити одним кліком. І тут вступає інший фактор: репутація, об’єктивність, атрактивність та купа інших речей, які будуть зумовлювати успішність медіа, – зауважив він.
Також, на його думку, багато редакційних колективів мріють не про те, щоби знайти нового власника, а щоби самим стати власниками .
– Для багатьох медіа, особливо для тих, які зараз стоять перед роздержавленням, було би добре стати власниками. Для них це є мрією, щоби й економічна ситуація, і рекламний ринок був би таким, щоби самі редакційні колективи стали власниками цих медіа. І, включившись в боротьбу за рекламні гроші, могли би самостійно існувати, а не потребували би шукати додаткових інвесторів, – каже Остап Процик.
Круглий стіл організували ГО "Медіаварта" і ЛОГО "Львівський прес-клуб" за фінансової підтримки Національного фонду підтримки демократії (NED).