На ремонт доріг треба скерувати не 5%, а 70% акцизу

Відсоток від акцизних зборів, який залишається на місцях і скеровується на ремонт доріг, повинен становити не 5%, а хоча би 40%, а ще краще – 70%. Про це сьогодні, 8 жовтня, під час публічних дебатів на тему: «Хто матиме якісні дороги на Львівщині після децентралізації влади?», які відбулися у Львівському прес-клубі, повідомив представник Народного Руху України Андрій Корнат.

– На сьогодні Львівська область залежна від субвенцій, перед тим віддавши повністю всі збори і податки до Києва. Таким чином, коли ми залишаємо збори і податки на місцях, ми здатні повністю утримати себе, каже він.

На його думку, якщо хоча би впродовж чотирьох років 40% акцизного збору залишатиметься В місцевих громад, то можна би було відремонтувати дороги. 

– А ще краще – 70%. І тоді держава би зверталася до громад при потребі, коли їй треба робити дороги. Бо сьогодні ми подивимося на дороги державного значення – вони ідеальні. А коли ми говоримо про місцеві дороги в селі, ми говоримо про якісь ямкові дороги, а подекуди навіть про шутр, – каже Андрій Корнат.

За словами першого номера у списку партії «БПП-Солідарність» на місцевих виборах Олега Синютки, тільки цього року з місцевих бюджетів Львівщини на ремонти доріг було скеровано сумарно  480 млн грн. 

– Це є дуже важливо, щоби люди, які живуть на цій території, мали право приймати рішення: яку дорогу їм в першу чергу ремонтувати, скільки грошей вкладати.

Тому я переконаний, що на перших порах ми отримаємо деяку проблему, бо не всі люди будуть це розуміти. Але потім це обов’язково зміниться, тому що люди будуть обирати собі тих очільників, які можуть дати лад господарці. Тому що люди в селі мають собі вирішити: ця вулиця – номер один, ця – номер два, а цю – не ремонтуємо, – каже він.

Відсоток від акцизного збору, який в одних районах більший, а інші його не мають, на думку Олега Синютки, має бути поділений.

– З формальної точки зору це би виглядало правильно, тому що там, де більше заправок, там більше машин і там більше зношуються дороги. Але якщо проаналізувати ситуацію, то найбільше у нас заправних ситуацій у Львові і в населених пунктах біля міста Львова та на під’їзді до кордону. Я думаю, що є справедливою пропозиція, коли би ми ці 5% з акцизу, які залишаються на дорогу, перерозподілили. Тобто, 3% залишити там, де заправка, а 2% концентрувати і віддавати тим районам, де історично так склалося, що трафіку немає, але дороги там є і люди там живуть. За 9 місяців цього року ми отримали від акцизу трошки більше 300 млн гривень. Тоді би 200 мільйонів залишалося би у одних, а сто – перерозподілялося би, – вважає очільник області.

Архіви