Які виборчі технології будуть застосовані на виборах до Верховної Ради

Сьогодні, 16 вересня, в Львівському прес-клубі відбулась прес-конференція на тему «Які виборчі технології будуть використані в ЗМІ під час виборів у Верховну Раду».

До участі в дискусії були запрошені Володимир Подгорнов, президе6нт українського фонду «Громадська думка»; Олександр Неберикут, представник ГМ «ОПОРА» у Львівській області; Богдан Кушнір, власкор газети «Голос України» у Львівській області. Координатором заходу виступив Роман Шостак – керівник медіа проектів Львівського прес-клубу.

У ході дискусії, експерти виділили найбільш поширені виборчі технології, які можуть бути застосовані на позачергових виборах народних депутатів до Верховної Ради:

1.Добровільне відкриття партійних списків. Деякі партії відкривають свої списки, і, крім того, дають перше місце не керівникам партії, а людині, яка себе якось проявила. Такий приклад продемонструвала партія «Батьківщина», де перше місце в списку посіла Надія Савченко, а вже друге – голова партії Юлія Тимошенко.

2.Активне використання «нових облич», як людей, які були задіяні в громадській сфері, так і оціб, які раніше не займались громадською діяльністю. Таку тенденцію можна побачити на прикладі партії «Самопоміч», де до партійного списку потрапили представники різноманітних професії.

3.«Камуфляж» – нагадування громадянам про те як той чи інший кандидат відвідував зону АТО і допомагав солдатам. Таким часто грішить Олег Ляшко, іменуючи себе та свою партію «найбільш народною».

4.«Згадай мене» – постійні згадки про кандидата в різноманітних ЗМІ. Про цю маніпуляцію можна буде говорити, коли ми знатимемо остаточні списки кандидатів.

5.«Хто винен?» – акцент на необхідності не допустити попередніх депутатів до влади. За словами експертів таку техніку міг би використовувати Анатолій Гриценко.

6.Найпопулярніша технологія що використовується на кожних виборах і не омине майбутні, – це дебати. Ця технологія дозволить поставити кандидатам різноманітні запитання, але і тут ми не можемо бути впевненні у відсутності проплачених запитань.

Також експерти зійшлись на думці, що ці вибори будуть відбуватись за старими правилами, всі можливі варіанти тиску і фальсифікацій будуть використані. На їхню думку, вибори в Україні давно перетворились з політичного дійства на маркетинговий хід.

За словами Богдана Кушніра, на цих виборах гроші не гратимуть ролі, більш важливими стали імена і яскраві особистості, грає роль бренд. « В Україні не має запиту на зміни партій. Як може людина думати про важливість партій з чіткими ідеологіями, коли вона живе в таких економічних умовах. В цьому нема нічого дивного. Лиш в суспільствах з високим економічним розвитком і абсолютним задоволенням всіх фізіологічних потреба, суспільство формує попит на нові політичні сили».

Архіви