Як місцевому товаровиробнику отримати держзамовлення на Євро-2012?

7 лютого Львівський прес-клуб та Інформаційний центр «Євро-2012-Україна» розпочали цикл заходів, присвячених інтеграційному внеску львівських підприємств у виконання Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, затвердженої постановою Кабміну №357 у квітні 2010 року. На першому засіданні обговорювали тему: "Які львівські підприємства можуть якісно виконувати замовлення для Євро-2012?"

У засіданні взяли участь: Олександр Лобко, генеральний директор ТзОВ «Сіті транспорт груп»(керуюча компанія ТзОВ «ЛАЗи»); Станіслав Войтків, генеральний конструктор НТЦ «Автополіпром»; Богдан Шевців, директор ТзОВ «Компанія «ВЕЕМ-Металавтопром»; Володимир Гарцула, заступник голови ради Львівського обласного об’єднання організацій роботодавців, Олег Рісний, директор Львівського міського центру зайнятості, Олег Засадний, директор департаменту Євро-2012 Львівської міської ради, Микола Боднарчук, заступник начальника головного управління з питань Євро-2012 Львівської облдержадміністрації, Ярослав Гутовський, начальник відділу будівництва управління містобудування та будівництва Львівської облдержадміністрації.

Державна цільова програма підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, зокрема, передбачає оновлення парку автобусів і тролейбусів у містах, де відбудуться матчі чемпіонату, сказав Олександр Лобко, генеральний директор ТзОВ «Сіті транспорт груп». ЛАЗ отримав від Кабінету Міністрів замовлення на виготовлення 1 500 автобусів і 500 тролейбусів для українських міст, які прийматимуть Євро-2012. Про це укладена майже рік тому угода про співпрацю між Кабінетом Міністрів і ЛАЗом. Комплектацію своєї продукції ЛАЗ здійснює відповідно до європейських стандартів та вимог замовника. ЛАЗ готовий співпрацювати із вітчизняними підприємствами, в тому числі й львівськими, які виготовляють комплектуючі для автобусів і тролейбусів. Але без рішення замовника – Кабінету Міністрів – та без погодження із Комітетом у справах підготовки та проведення Євро-2012 ЛАЗ не може самостійно залучати будь-які субпідрядні організації.

В Україні досі, на жаль, відсутня державна підтримка вітчизняних автобусовиробників і виробників комплектуючих виробів до автобусів і тролейбусів, наголосив Станіслав Войтків, генеральний конструктор НТЦ «Автополіпром». Український ринок автобусів загального призначення ніяк не захищений від експансії імпортних автобусів, що вже були у вжитку, та дешевих автобусів китайського виробництва, які не відповідають вимогам українського законодавства щодо їхньої конструкції. Додаткової шкоди вітчизняним виробникам завдає матеріальна зацікавленість відповідних державних і комерційних структур у закупівлях тільки автобусів імпортного виробництва. Тож сьогодні майже всі моделі автобусів, які виготовляють в Україні, створені на базі імпортних шасі вантажних автомобілів (переважно російських, китайських, індійських, корейських і японських виробників) або агрегатів трансмісії і ходової частини азійського та європейського виробництв. І тільки в сегменті комплектуючих виробів ситуація складається на користь української виробника: зокрема, вітчизняні підприємства мають успішний досвід виготовлення пасажирських сидінь. Серед таких виробників – ТзОВ «Компанія ВЕЕМ-Металавтопром» із Львівщини, яка за 10 років діяльності розробила близько 70 видів сидінь для різних моделей автобусів, тролейбусів, пасажирських поїздів, вагонів метро, легкових автомобілів.

Уся продукція ТзОВ «Компанія ВЕЕМ-Металавтопром» сертифікована в Україні та за кордоном, повідомив Богдан Шевців, директор цього підприємства. Понад 1 млн. львівських виробів поставлені на автобусні, автомобілебудівні та  вагоноремонтні підприємства України, Білорусі та Росії. Серед замовників львівських крісел і сидінь є найвідоміші підприємства галузі в Україні та країнах СНД: автобусний завод «Богдан Моторс», Бориспільський автобусний завод, Запорізький автомобілебудівний завод – в Україні; Нафтокамський автозавод, Вологодський, Волзький і Лікінський автобусні заводи, Вологодський тролейбусний завод – у Росії, ВАТ «Лідські автобуси «Неман», ВАТ «Белкоммунмаш» – у Білорусі. ВЕЕМ-Металавтопром отримав замовлення від російських постачальників сидінь розробити сучасне сидіння для автобусів, які будуть обслуговувати Олімпіаду 2014 року в м. Сочі (Росія). ВЕЕМ-Металавтопром готовий також вчасно і якісно виконати замовлення ЛАЗу, про що вже офіційно звертався і до цього підприємства, і до Львівської міськради. Позитивної відповіді на ці звертання поки що немає.

Для закупівлі у ЛАЗу 92-х автобусів та 60-ти тролейбусів до Євро-2012 Львівська міська рада залучає кредитні кошти від ВАТ «Державний ощадний банк України» у сумі 275 мільйонів гривень, надаючи за це у заставу майно міської громади. Ці позичені кошти місто змушене буде повертати з відсотками, тож і логічно, і корисно, щоб саме львівські підприємства, продукція та послуги яких відповідають європейським стандартам, виконували якнайбільше замовлень Державної цільової програми, затвердженої урядом, сказав Володимир Гарцула, заступник голови ради Львівського обласного об’єднання організацій роботодавців. Об’єднання організацій роботодавців Львівщини наполягатиме, щоб з офіційною пропозицією про такий соціально-економічний підхід Львівська міськрада звернулася до Кабінету Міністрів. Міська рада також могла би офіційно і публічно рекомендувати вже визначеним урядом підприємствам-підрядникам Євро-2012 для співпраці ті львівські підприємства-субпідрядники, які б гарантували і високу якість роботи, і велику кількість новостворених робочих місць. За таких умов львів’яни реально б відчули, що свято футболу, яке триватиме у Львові кілька тижнів, принесе не лише моральне задоволення, але й соціально-економічну користь його мешканцям. Співпраця між ЛАЗом і ВЕЕМ-Металавтопром повинна би започаткувати такий взаємовигідний прецедент у руслі відомого гасла Ратуші: «Купуй львівське, купуй українське!». Цей тест для влади потрібен Львову і львів’янам.

Завдяки залученню до виконання Державної програми з підготовки до Євро-2012 торік на ТзОВ «Львівські автобусні заводи» з’явилася додаткова потреба у 1026-х вакансіях, повідомив  Олег Рісний, директор Львівського міського центру зайнятості. Це означає, що число робочих місць на цьому підприємстві має подвоїтися. Такий наслідок замовлення, одержаного від уряду. Станом на початок лютого 2011 року ЛАЗу потрібно майже 700 працівників – слюсарів, вальцювальників, токарів, пресувальників. Аналогічно збільшувалася би кількість робочих місць і на всіх тих підприємствах, які би виконували – на підряді чи субпідряді – замовлення програми Євро-2012. Тому процес лобіювання львівських підприємств є спільною справою для місцевої влади і підприємців на користь громади.

Архіви