Автоцивілка може подорожчати на понад 30%

Керівництво Моторно-транспортного страхового бюро України подало у Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України пропозицію щодо збільшення лімітів відповідальності страхових компаній перед їх клієнтами у випадку настання страхових випадків за договорами обов’язкового страхування цивільної відповідальності, а також щодо збільшення вартості таких страхівок. Про це 15 грудня під час прес-конференції повідомив генеральний директор МТСБУ Володимир Романишин.

«Ліміти відповідальності були запроваджені у 2005 році. Так, за пошкодження майна унаслідок ДТП, ліміт встановлений до 25 тис. 500 грн, а за шкоду, завдану життю і здоров’ю, – д 51 тис. грн. Тоді ці ліміти були достатніми, вони покривали збитки, і давали можливість страховим компаніям досягати балансу між доходами та витратами. – прокоментував В.Романишин – Однак тепер ці ліміти неадекватні. Значно зріс курс долара та євро до гривні, а вартість автозапчастин прив’язана до твердої валюти, також змінилася методика експлуатації автомобіля. Ми підрахували, що потрібно збільшити ліміти у 1,92 рази. За шкоду завдану майну – до 51 тис. грн, а за шкоду, завдану життю і здоров’ю, – до 100 тис. грн. Відповідні пропозиції ми подали у Держфінпослуг».

За його словами, також пропонується збільшити базовий платіж для власників транспортних засобів, – на 33,5%. «Ми збільшуємо ліміти відповідальності у два рази, а базовий платіж – лише на одну третину», – наголосив В.Романишин.

За даними МТСБУ, сьогодні в Україні середній збиток внаслідок ДТП становить біля 6700 гривень. Середня вартість річного полісу цивільної відповідальності власників транспортних засобів – 210 гривень. Тобто, поліс коштує майже в 31 раз менше, ніж компенсація потерпілому.

довiдка 

Закон України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» спрямований на забезпечення компенсації шкоди, заподіяної життю, здоров’ю та майну третіх осіб – потерпілих внаслідок експлуатації наземних транспортних засобів на території України.

Страхується не автомобіль, а відповідальність його власника (водія) за шкоду, яку він може спричинити іншим учасникам дорожнього руху — третім особам — внаслідок дорожньо-транспортної пригоди. Водії або власники транспортних засобів, які спричинили ДТП, не отримують відшкодування, натомість їх зобов’язання перед потерпілими по відшкодуванню шкоди приймає на себе страхова компанія.

У більшості країн світу цей вид страхування є обов’язковим.

Архіви