Проекти

Проекти, реалізовані за підтримки донорів

Упродовж травня 2007р.-липня 2009р. Львівський прес-клуб у рамках Українського освітнього центру реформ здійснював такі проекти:

  •  проект Міжнародного фонду «Відродження»: «Створення мережі незалежних громадських прес-центрів для неупередженого і об’єктивного висвітлення виборчого процесу в регіональних ЗМІ»;
  • проект National Endowment for Democracy: «Свобода слова під час дострокових парламентських виборів в Україні»;
  •  проект «Гідна Україна: організація і проведення Національного конкурсу на кращі журналістські розслідування з питань корупції в Україні”  (перший конкурс – 2007р., другий конкурс– 2008р.);
  • проект  Вестмінстерського фонду за демократію: «Проведення публічних консультацій та інформаційної кампанії з питань політичної реформи в Україні’»;
  • проект «Гідна Україна: поширення результатів дослідження»;
  •  проект National Endowment for Democracy: «Створення та підтримка діяльності мережі незележних громадських прес-центрів під час проведення кампанії виборів Президента України 2010 року».

Проекти У-Медіа «Зміцнення незалежних засобів масової інформації в Україні»:

  • листопад 2009 р.-лютий 2010р. – висвітлення процесу виборів Президента України через Незалежний громадський прес-центр «Львівський вибір-2010»;
  • жовтень 2010р.-серпень 2011р. – висвітлення процесу виборів до місцевих рад Львівщини та аналіз діяльності новостворених органів місцевого самоврядування;
  • вересень 2011р. – інформаційний відеомарафон звітів депутатів місцевих рад Львівщини;
  • лютий 2012р.-липень 2012р. – «Громадський контроль за дотриманням прав ЗМІ і громади на доступ до публічної інформації Львівської облдержадміністрації, обласної і міської рад. Експертний моніторинг з елементами журналістського розслідування».
  • лютий 2012р.-серпень  2014 р. – спільно з УОЦР – «Моніторинг джинси та стандартів друкованих та інтернет-медіа».
  • травень 2012р.-жовтень 2012 р.- «Он-лайн інтернет-голосування за кандидатів у мажоритарних округах Львівщини. Відеодебати лідерів громадської підтримки».
  • серпень 2012р.- січень 2013р – «Створення онлайн-інтернет-відеотеки інформприводів для ЗМІ на тему «Як громадяни реалізують своє право на доступ до публічної інформації у владних структурах Львівщини».
  • лютий 2013 р. – січень  2014 р. – «Створення мультимедійного порталу для поширення публічної інформації»
  • серпень 2013 – січень 2014 – “Адвокаційно-інформаційна кампанія для прозорого, екологічного і економічного вирішення проблеми ТПВ у Львові – збирання, перевезення, утилізації, переробляння” (проект Львівської ОДА).
  • липень.- грудень 2014 – “Розвиток громадського інтернет-мовлення на порталі “Щоденний Львів” і сайті Львівського прес-клубу”  (проект Львівської ОДА).
  • травень  – вересень 2014 р. – «Інформаційно-просвітницькі мости – «Схід-Захід: європейський вектор» – між журналістами і знаковими ньюсмейкерами Львова, Луганська, Донецька, Одеси, Дніпропетровська».
  • вересень – листопад 2014 р. – «Львівський вибір-2014: довиборчі відеобліц-дебати кандидатів у народні депутати, інформаційна допомога переселенцям і відеомарафон  у день виборів».
  • вересень – жовтень 2015 р. – «Львівський вибір-2015: довиборчі відеобліц-дебати кандидатів у народні депутати, інформаційна допомога переселенцям, відеомарафон  у день виборів, підсумкові поствиборчі засідання».
  • вересень 2014 – 2016 р. – спільно з Інститутом демократії ім.  Пилипа Орлика  – «Моніторинг джинси та стандартів друкованих та інтернет-медіа».
  • листопад 2014 – травень 2015 р. – «Інформаційно-просвітницькі мости – «Схід-Захід-Росія: європейський вектор» – між журналістами і ньюсмейкерами Львова, міст Донецької області (2-3 міста), Дніпропетровська, Одеси, Сумів, Харкова, Херсона, російських  Санкт-Петербуга і Москви»
  • червень 2015 – березень 2016 р – «Школа військової журналістики».
  • квітень 2016 – серпень 2016 – «Медіа-контроль за реформами в Україні із залученням незалежних експертів і соцмереж» (проект У-Медіа).

ЗВІТ про діяльність Прес-клубу у 2012-2016 рр. за проектом У-Медіа

Прес-клуб за 5 років реконструював портал «Щоденний Львів» http://dailylviv.com/, створив професійну відеостудію і канал на YouTube https://www.youtube.com/user/pressclublviv, організував «Школу військової журналістики» https://www.youtube.com/playlist?list=PLi8Shp5HWgWelYWrwU0eVFg_ukvweyz2O, призвичаїв львівські ЗМІ використовувати інформаційні запити для підготовки матеріалів, удосконалив свій інституційний розвиток.

За 5 років проведено 298 он-лайн відеозаходи, у яких взяли участь 854 спікерів, експертів і 300  журналістів. Підготовлено 771 власних матеріалів і 282 фоторепортажів. За результатами заходів у Прес-клубі ЗМІ підготували 6267 матеріалів.

Аудиторія кожного відеозаходу складалася з глядачів таких сегментів інформаційного ринку – каналу YouTube, користувачів соцмереж (Facebook), читачів інформаційних агенцій, радіослухачів, телеглядачів, читачів друкованих видань.

Загалом через ці джерела інформацію з кожного заходу, що відбувся у Прес-клубі, побачили-прочитали-почули сотні тисяч осіб.

Реконструкція порталу «Щоденний Львів»
Реконструйований портал «Щоденний Львів», після закінчення проекту, продовжує працювати у форматі інформаційної агенції – 7 днів на тиждень. Його щоденна аудиторія становить 10-15 тисяч осіб (2014 рік, початок реконструкції, – 3-4,5 тис осіб). Відмінність порталу від інших ЗМІ регіону – відсутність медіавласника, а відтак – заангажованості під його політичні чи комерційні інтереси – та можливість он-лайн трансляцій.

У соціологічному дослідженні Українського центру вивчення громадської думки «Соціонформ»: експерти визнали «Щоденний Львів» найоб’єктивнішим з-поміж інтернет-видань Львівщини https://pressclub.lviv.ua/index.php?id=view&tx_ttnews[tt_news]=2525&cHash=8776717c6a11aae736bb961134206f57 – таким, що викликає найбільшу довіру.

За рахунок рекламних надходжень на постійну роботу в редакцію порталу прийнято двох журналістів, які наповнюють текстовим контентом «Щоденний Львів». Ще 4-и працівники Прес-клубу підтримують «Щоденний Львів» на волонтерських засадах.

17 лютого 2014 року на порталі на волонтерських засадах розпочато громадське мовлення «Прес-клуб-ГІТ» http://dailylviv.com/video/list/avtorske-video. Цей проект підтримали фінансовими внесками громадські організації Львівщини і окремі громадяни. Створено спеціальну кнопку на порталі «Щоденний Львів» для громадських пожертв  http://dailylviv.com/pressclub/donate

На «Щоденному Львові» відбувалися і відбуваються он-лайн трансляції проектів, які мають у своєму складі відеокомпонент: публічні дебати, відеомости, брифінги-прес-конференції, інтерв’ю-прес-конференції, дискусії у Школі військової журналістики, презентації тощо.

Створення відеоканалу
Відеоканал Прес-клубу на YouTube, який почав працювати в 2011 році, сьогодні налічує 670 передплатників і 600 тисяч переглядів. Він викликає довіру завдяки трансляціям наживо, з яких глядачі отримують актуальну інформацію без купюр. На додаток аудиторія має картинку високої розподільчої здатності завдяки використанню трьох сучасних відеокамер Blakmagiс 4K, які придбані за спонсорську пожертву.

Прес-клуб кардинально вирішив інші технічні проблеми. Придбав відеокамеру Panasonic для знімання за межами Прес-клубу, сервер, системний блок, мікшер, 2 комп’ютери, фотоапарат Nikon, потужне джерело безперебійного живлення (UPS). На сервері розміщено портал «Щоденний Львів» і сайт Прес-клубу. На UPS заживлено все технічне обладнання, що гарантує Прес-клубу безперебійні відеотрансляції та роботу у форс-мажорних ситуаціях – при вимкненні електроенергії.

Технічне оснащення Прес-клубу професійною технікою збільшило попит на організацію різних відеопресзаходів. Це стало додатковим джерелом фінансування Прес-клубу для виконання статутної діяльності. Воно дає 65% від усього доходу організації.

Відеомости між сходом і заходом України
На порталі «Щоденний Львів» відбулося 36 он-лайн відеомостів: між Львовом і містами сходу та півдня України – Донецьком, Краматорськом, Луганськом, Сєверодонецьком, Дніпропетровськом, Одесою, Сумами, Херсоном, Харковом  (http://www.youtube.com/playlist?list=PLi8Shp5HWgWf_0Q-W1QZMJo2PVSK31k-0) та між Львовом і двома містами Росії – Санкт-Петербургом і Москвою-Петрозаводськом.

У цих заходах взяли участь 180 спікерів-ньюсмейкерів і понад 100 журналістів з цих міст. За підсумками відеомостів підготовлено майже 400 журналістських матеріалів.

Головний успіх відеомостів – налагодження діалогу між журналістами і ньюсмейкерами  сходу, півдня та заходу України; он-лайн інформування журналістів і мешканців географічно полярних регіонів про ситуацію, настрої на місцях, способи вирішення проблем; синергійне поширення інформації в ЗМІ на сході, заході України, в міжнародному інформпросторі та формування об’єктивної громадської думки. Наприклад, сюжет про відеоміст із Донецьком на тему «Загрози президентським виборам. Як їх уникнути?» (http://dailylviv.com/video/avtorske-video/videomist-lviv-donetsk-zahrozy-vyboram), крім загальноукраїнських та регіональних ЗМІ, знімав, зокрема, і канал 24 France.

Міст з Санкт-Петербургом (Росія) поставив рекорд переглядів https://www.youtube.com/watch?v=iEJarZEjVxQ Незважаючи на час, його проведення і хронометраж – п’ятниця, 18.30, тривалість – 1,5 години, за три дні міст подивилося майже 4 000 осіб. Це зумовлено як темою моста  – «Як зупинити війну Росії проти України?», так і його учасниками з російського боку: у відеомості взяли участь 8 відомих опозиціонерів-інтелектуалів Росії, лідерів громадської думки. Це – Євгенія Літвінова, Ія Четверухіна, Валентін Нікітченко, Александр Расторгуєв та інші.  Після відеомоста ці люди організували його обговорення в соціальних мережах що привернуло додаткові увагу до події та її перегляди.

Використання запитів-відповідей для підготовки журналістських матеріалів (доступ до публічної інформації)

Прес-клуб призвичаїв львівські редакції використовувати для отримання інформації від влади новий інструмент – запити-відповіді http://zik.ua/news/2016/08/03/chy_dozvolyt_vlada_sadovomu_y_nadali_zaroblyaty_milyony_na_smitti_u_lvovi_746172

20 журналістів з різних ЗМІ пройшли практичний курс з використання цього методу для підготовки матеріалів. Інструмент запитів-відповідей був задекларований у Законі «Про доступ до публічної інформації», але редакції майже не вдавалися до нього. Якщо до початку проекту, наприклад, ЛМР отримала 210 запитів, то після закінчення проекту ця цифра збільшилася до 1490 (https://pressclub.lviv.ua/index.php?id=144, запит №134) .

Прес-клуб використав прикладну технологію навчання. Він виконував для ЗМІ всю підготовчу бюрократично-організаційну роботу (скеровував запити  в органи влади, отримував відповіді, запрошував незалежних експертів для коментування цієї інформації) і надавав журналістам готовий пакет документів на гарячу для громади Львівщини тему. Ця робота завершувалася тематичним 15-20-хвилинним брифінгом-коментарем у Прес-клубі, в якому брали участь дотичні до теми експерти. 35 брифінгів наживо транслювалися в інтернеті і демонстрували журналістам – як використовувати Закон «Про доступ до публічної інформації» для отримання інформації від влади і як застосовувати цю інформацію для підготовки матеріалів https://www.youtube.com/playlist?list=PLi8Shp5HWgWcC0Ifn458Qu3E8xoOGI9dL

На основі запитів-відповідей і фактажу, отриманого на брифінгу, журналісти готували власні відео- чи текстові матеріали або використовували цю інформацію як крапку відліку для розширеного журналістського розслідування у своїх ЗМІ.

Проект також спонукав органи влади до структурних змін. Львівська обласна рада створила сектор публічної інформації і призначила двох людей, відповідальних за виконання Закону «Про доступ до публічної інформації» (до цього часу, тобто – майже рік від моменту прийняття закону, в обласній раді не було такого підрозділу і посадової особи) http://galinfo.com.ua/news/105426.html.

Львівська міська рада у відповідь на зауваження експертів, висловлені на засіданні Прес-клубу, «розділила» сайт свого виконавчого апарату і депутатського корпусу – відтепер вони мають окремі офіційні інформаційні ресурси: http://city-adm.lviv.ua/ та https://www.lvivrada.gov.ua/

Львівська облдержадміністрація після зауважень експертів у Прес-клубі, систематизувала оприлюднення своїх розпоряджень на офіційному сайті. Кілька місяців перед тим документи виставляли на сайті хаотично.

Інформація, озвучена на окремих брифінгах, переросла у міні-журналістські розслідування. Наприклад, про виборчі відпустки чиновників Львівщини на телеканалі НТА https://pressclub.lviv.ua/index.php?id=138;
закордонні відрядження чиновників і депутатів на телеканалі ZІK http://zik.ua/ua/news/2012/09/28/370860
розподіл комунальних квартир – у газеті «Експрес» від 20 вересня 2012 року.

Виборчі он-лайн відеодебати
Формат дебатів Прес-клуб використовував у кількох проектах. Тому що в цьому жанрі найліпше представлений баланс думок – журналістський стандарт, якого ЗМІ, за результатами моніторінгів, дотримуються найгірше. Перед парламентськими виборами у дебатах взяли участь 26 кандидатів-мажоритарників у 9-и округах Львівщини. https://www.youtube.com/playlist?list=PLi8Shp5HWgWcH9v_KNFp3uoM0IqeLQIdf

Он-лайн трансляції дебатів на порталі «Щоденний Львів» і в соціальних мережах та участь в них журналістів з різних ЗМІ дали виборцям збалансовану інформацію – без купюр і цензури – про кандидатів-мажоритарників. Це дозволило сформувати громадську думку про професійну компетентність кандидатів у депутати, якість їхніх виборчих програм, визначити головні проблеми і способи їхнього вирішення у кожному виборчому окрузі, відмоніторити порушення виборчого законодавства і поінформувати про це громадськість.

Зі іншого боку, кандидати-мажоритарники, які взяли участь у бліц-дебатах, отримали досвід ведення публічної дискусії, налагодили безпосередні контакти з журналістами та зворотний діалог з виборцями, які могли і під час заходів, і після їх закінчення, ставити питання до кандидатів у соціальних мережах та через електронну пошту Прес-клубу.

Публічні дебати про децентралізацію влади і відеомарафон
Мета публічних відеодебатів перед місцевими виборами 2014 року – отримати відповідь на питання: як різні політичні сили децентралізовуватимуть владу. До дебатів були залучені представники майже всіх політичних партій, які брали участь у місцевих виборах у Львівській області – 12-ть з 16-ти (75% партій, представлених на виборах) https://www.youtube.com/playlist?list=PLi8Shp5HWgWduQFzSQA5HjvYDPzOJeraV
У восьми публічних дебатах взяли участь 37 представників від таких партій – «БПП-«Солідарність», ВО «Батьківщина», «Об’єднання «Самопоміч», «Громадський рух «Народний контроль», Народний Рух України,«Сила людей»,«Воля», «Демальянс», «Громадянська позиція», Всеукраїнське об’єднання «Свобода», «Радикальна партія Олега Ляшка», партія «Укроп», Українська галицька партія, Українська республіканська партія. Кульмінацією проекту став відеомарафон у день виборів https://www.youtube.com/playlist?list=PLi8Shp5HWgWcAHvMLZnrDnYwqFuqqMJs4.

Медіамоніторинг реформ
Адміністративна реформа влади є найуспішнішою на Львівщині з-поміж 8-и реформ, які 5 місяців моніторив Львівський прес-клуб. Такий висновок випливає після 34-ох онлай- відеоінтерв’ю-прес-конференцій та 1 круглого столу з експертами та учасниками реформ на Львівщині: антикорупційної, судової, правоохоронних органів, податкової, cільського господарства, охорони здоров’я, освіти, місцевого самоврядування  https://www.youtube.com/playlist?list=PLi8Shp5HWgWcr3gtRztfmJzUFMXqKin1Y.
Але найбільший резонанс викликала тема атестації керівництва львівської поліції https://www.youtube.com/watch?v=2CDEh0CF3MU

Прес-клуб підняв інформаційну хвилю, наслідком якої стало зупинення роботи атестаційних комісій і оновлення їхнього складу.

В інтерв’ю-прес-конференції на тему атестації керівництва львівської поліції у залі Прес-клубу взяли участь 17 журналістів від 13 ЗМІ. Вони підготували більше 20-и матеріалів.

Лише на порталі «Щоденний Львів» інформацію про формування комісій з атестації поліціянтів, яка була написана за підсумками інтерв’ю-прес-конференції, прочитало майже 9 тисяч осіб http://dailylviv.com/news/kryminal/pereatestatsiyu-kerivnykiv-lvivskoyi-politsiyi-pryzupynyly-u-kyievi-cherez-nevidpovidnist-u-nakazakh-hromadskyi-aktyvist-33545

Після підняття теми про погану роботу «єдиного вікна» на митниці (реформа податкової системи), до Прес-клубу звернулося керівництво Держпрдоспоживслужби з проханням – надати їм можливість відреагувати на критику. Для балансу думок Прес-клуб запросив на цю зустріч підприємців. Зауваження-пропозиції до роботи «єдиного вікна», які висловили і підприємці, і самі представники Держпродспоживслужби, остання скерувати київському керівництву для виправлення ситуації https://www.youtube.com/watch?v=dzwrhmSc8fI

Школа військової журналістики
1 рік і 4 місяці на базі Львівського прес-клубу працювала «Школа військової журналістики». Відбулося 26 семінарів-дискусій за участі українських і зарубіжних журналістів та військових з країн-членів НАТО і Збройних сил України.

92 журналісти з 35 ЗМІ і 28 студентів з Львівського національного університету ім. І. Франка та Національного університету «Львівська політехніка» отримали базові військові знання та інформацію про стандарти, за якими побудовані і діють Збройні сили країн-членів НАТО. Медійники довідалися про хід і результати реформ, які відбуваються за західним взірцем в армії України. З журналістами у Прес-клубі та на полігоні.зустрілися 80 інструкторів з країн-членів НАТО, які допомагають модернізовувати Збройні сили України у Міжнародному центрі миротворчості та безпеки (Яворівський полігон).

Найбільший синергетичний ефект мала дискусія на тему «За що і чим нагороджують героїв АТО і як це висвітлюють ЗМІ сходу і заходу України». Тому що в ній, крім львівських журналістів, взяли участь 8 представників ЗМІ зі сходу і півдня України – Донецької, Дніпропетровської, Харківської та Одеської областей, які перебували на Львівщині  у дводенному прес-турі. У підсумку нова для ЗМІ тема, окрім 10 медій Львівщини http://galnet.org/news/269310-v-ukrajini-vijskovosluzhbovtsi-ne-otrymuyut-dodatkovi-hroshi-za-ordeny, була висвітлена у 8-ми ЗМІ сходу та півдня країни.

Семінари-дискусії були навчально-прикладного характеру. Зокрема військові Збройних сил Канади, в рамках дискусії організували міні-тренінг для журналістів, де використали презентацію (рowerpoint) для наочної демонстрації 5-и рівнів підготовки сержантів у ЗС Канади https://www.youtube.com/watch?v=xhnk84Uy_lc

Представники ЗМІ вивчили також правила і принципи підготовки та подання матеріалів на військову тематику, знімання відео про військових та написання текстових матеріалів – що дозволено, що заборонено.
http://dailylviv.com/news/polityka/viiskovi-instruktory-na-polihoni-pid-lvovom-zavzhdy-mayut-plan-b-29006

Оцінкою проекту Прес-клубу – «Школа військової журналістики» стала ініціатива від офіцерів зі зв’язків з громадськістю нової місії збройних сил США та Канади, які в липні 2016 року прибули на Яворівський полігон. Вони запропонували продовжити зустрічі з журналістами у Прес-клубі для обговорення реформ в українській армії. За згодою «У-Медіа», Прес-клуб організував один захід в рамках проекту на цю тему https://www.youtube.com/watch?v=hZcyGahK1Jg

Решту заходів – один раз на місяць впродовж наступних чотирьох місяців Прес-клуб буде проводити на волонтерських засадах.
Інституційний розвиток

Прес-клуб 4 рази за сприяння «У-Медіа» отримував експертні оцінки своєї інституційної спроможності. На їхній основі було написано план стратегічного розвитку та фандрейзингову стратегію Прес-клубу.

Це допомогло:
– виграти конкурс Львівської облдержадміністрації для громадських організацій: проект «Адвокаційно-інформаційна кампанія для прозорого, екологічного і економічного вирішення проблеми твердих побутових відходів (ТПВ) у Львові – збирання, перевезення, утилізації, переробляння» http://dailylviv.com/news/ekonomika/u-lvivsku-oblasnu-radu-zvertalosya-chotyry-investory-dlya-vyrishennya-problemy-smittya-inshi-v-arkhivi;
– здобути замовлення на проведення у Прес-клубі тренінгу для прес-секретарів ЛОДА і райдержадміністрацій;
– укласти 3 угоди з Львівською облдержадміністрацією на розміщення її офіційної інформації на порталі «Щоденний Львів» та проведення он-лайн-прес-конференцій у Прес-клубі;
– виграти разом із польським партнером – НДО «Карпатський Єврорегіон» (м.Жешув) – грант від Міністерства закордонних справ Польщі «Медіа Карпатські – ключ до просування транскордонного співробітництва в рамках Карпатського Єврорегіону».

Архіви